19601
۱۹ تیر ۱۳۹۶
به همت انتشارات آستان قدس رضوی برگزار می‌شود؛

«بشری»؛ نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی محصولات کودک و نوجوان

آستان قدس رضوی ضمن تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی برای پیگیری موضوع سوغات فرهنگی زائر رضوی در انتشارات آستان قدس رضوی، برگزاری جشنواره ملی «بشری» را در دستور کار خود قرار داده است تا در سلسله اقدامات فرهنگی خود در ساختار این دبیرخانه به گسترش زمینه‌های فعالیت و حضور محصولات متناسب با این بازار کمک کند.

به گزارش کودک پرس، حسین سعیدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به گردش مالی حدود ١٠ هزار میلیارد ریالی بازار سوغات زائر مشهد و سهم اندک تولیدکنندگان داخلی محصولات کودک و نوجوان از این بازار، گفت: علاوه بر این، نیاز روز‌افزون بازار محصولات کودک و نوجوان در سراسر کشور و هجمه محصولات ضدفرهنگی در آن، دغدغه‌ای جدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی با درک این ضرورت، ضمن تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی برای پیگیری موضوع سوغات فرهنگی زائر رضوی در انتشارات آستان قدس رضوی، برگزاری جشنواره ملی «بشری» را در دستور کار خود قرار داده است تا در سلسله اقدامات فرهنگی خود در ساختار این دبیرخانه به گسترش زمینه‌های فعالیت و حضور محصولات متناسب با این بازار کمک کند.

ایده‌پردازان محصولات کودک و نوجوان؛ مخاطبان جشنواره
مدیرعامل به‎نشر با اشاره به این که مخاطبان این جشنواره تولیدکنندگان و ایده‌پردازان حوزه محصولات کودک و نوجوان هستند، اظهار کرد: «جشنواره ملی بشری» تلاش دارد با شناسایی توانمندی‌های تولیدکنندگان و طراحان محصولات فرهنگی با محتوای دینی و هویتی در حوزه کودک و نوجوان، به‌اندازه توان خود از آنان حمایت کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری، ابزارها و وسایل کمک‌آموزشی، نوشت‌افزار و وسایل شخصی، وسایل کاربردی زندگی و هدایا و محصولات تزئینی(گیفت) به دبیرخانه جشنواره به آدرس مشهد، خیابان امام خمینی‌(ره)، روبروی باغ ملی، فروشگاه شماره یک به‌نشر ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٣٧۶۵٢٠٠٨-٠۵١ تماس بگیرند.

برگزاری نمایشگاه آثار رسیده به جشنواره
مدیرعامل به‎نشر آخرین مهلت ارسال آثار را تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه ٩ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: آثار ارسالی از تاریخ ١١ تا ١۴ شهریور ماه در نمایشگاهی به نمایش درمی‌آید که نمایشگاه آثار ارسالی در بخش ایده‎پردازان به دلیل رعایت حق کپی رایت ایده‎ها به صورت محفوظ برگزار می‎شود و عمومی نخواهد بود؛ همچنین مراسم اختتامیه جشنواره نیز همزمان با پایان نمایشگاه در روز ١۴ شهریور ماه برگزار و برگزیدگان نیز معرفی می‌شوند.

سعیدیبا اشاره به حمایت ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهوری و معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه امام رضا(ع) از جشنواره بشری، تصریح کرد: ایده‌پردازی و طراحی یا تولید محصولات کودک و نوجوان باید با الهام از محتوا و مفاهیم قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) و نیز بکارگیری نمادها و عناصر هویتی و بصری ایرانی- اسلامی باشد.

تقدیر از تولیدکنندگان و ایده‌پردازان برگزیده
مدیرعامل به‌نشر با بیان این که موضوع جشنواره، تعیین‌کننده منابع محتوایی و هویتی محصولات است و لزوماً به معنای کاربرد مستقیم منابع در شکل و ظاهر محصولات نیست، تصریح کرد: هر محصولی که با بهره‌گیری صحیح از این محتوای دینی و هویتی، دارای اثر و کارکرد تربیتی مدنظر باشد، می‌تواند در زمره آثار مدنظر این جشنواره قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به این که جوایز جشنواره در دو بخش حمایت از تولیدکنندگان و ایده‎پردازان در نظر گرفته شده است، گفت: جوایز بخش حمایت از تولیدکنندگان در قالب خرید تا سقف ١٠ میلیارد ریال از محصولات دارای حد نصاب امتیاز و نیز تقدیر از پنج محصول برگزیده با اهدای پنج جایزه ١٠٠میلیون ریالی و لوح تقدیر جشنواره در نظر گرفته شده و جوایز بخش حمایت از ایده‌پردازان نیز مشارکت و سرمایه‌گذاری در تولید ایده‌‌های دارای حد نصاب امتیاز و تقدیر از هشت ایده برگزیده با اهدای هشت جایزه ۵٠میلیون ریالی و لوح تقدیر جشنواره را شامل می‎شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار