193814
۰۲ بهمن ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی ملایر:

۸۱ کودک مبتلا به تنبلی چشم در ملایر شناسایی شد

رئیس بهزیستی ملایر گفت: در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم امسال ۸۱ کودک مبتلا به تنبلی پشم در ملایر شناسایی شدند که درمان می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام حمیدرضا تکلو با اشاره به اجرای همه ساله طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در کشور اظهار کرد: تشخیص به موقع تنبلی چشم از عوارض بعدی برای شخص مبتلا به این بیماری پیشگیری کرده و با تشخیص به موقع نیز قابل درمان است.

وی با بیان اینکه امسال نیز این طرح از تیرماه در روستاها و از ابتدای آبان‌ماه در شهر ملایر اجرا شد گفت: اجرای این طرح در مرکز بینایی‌سنجی بهنام تا پایان دی‌ماه ادامه داشت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر افزود: در این طرح 6 هزار و 150 کودک 3 تا 6 ساله ملایری مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 5 هزار و 613 کودک سالم و 609 کودک نیز مشکوک به تنبلی چشم بودند.‌

وی گفت: بعد از مراجعه کودکان مشکوک به بینایی‌سنجی 332 کودک سالم و 212 کودک بیمار به بیماری‌های چشمی مبتلا بودند و تنها 81 کودک دارای تنبلی چشم بودند.

 

تکلو با اشاره به اینکه کودکان مبتلا به تنبلی چشم درمان می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه ساله بهزیستی کمک هزینه  جراحی، عینک طبی و… را به کودکان خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌کند امسال نیز این کمک‌ها انجام می‌شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار