193803
۰۲ بهمن ۱۳۹۷

ایمن‌سازی تکمیلی بیش از ۴ کودک در برابر فلج اطفال در کیش

طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال برای بیش از ۴ هزار کودک با هدف ریشه کنی این بیماری در جزیره کیش اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مرحله اول این طرح از6 تا 9بهمن و مرحله دوم از4 تا 7 اسفند برای 12هزار خانوار و واکسینه شدن 4 هزار و 280 کودک در کیش اجرا شود.
دکتر رضانیا گفت: همجواری کشور ما با دو کشور پولیو آندمیک در مرز شرقی و تردد های بسیار در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور را افزایش می دهد و بنابراین به منظور تداوم وضعیت عاری از پولیو طی سالهای اخیر، ایمن سازی تکمیلی با کیفیت مطلوب ضروری است و برنامه واکسیناسیون تکمیلی، خانه به خانه فلج اطفال اجرا می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت:تمامی کودکان زیر پنج سال متولدین 6 بهمن 1392 به بعد طی دو مرحله و با فاصله یک ماه و خوراندن دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال، ایمن سازی تکمیلی می شوند.
رضانیا افزود: این عملیات با مشارکت 48تیم عملیاتی، 157 نیروی فعال در طرح، شامل30 تیم عملیاتی 2 نفره و حدود 12 پایگاه ثابت به مدت4 روز اجرا می شود.

دکتر رضانیا با ابراز خرسندی از نحوه اجرای عملیات واکسیناسیون مرحله اول و دوم در سال 96 از تمامی دستگاه های اجرایی که در اجرای این طرح یاری رساندند تشکر و قدردانی کرد و افزود: امسال نیز با همکاری همه ادارات مربوطه طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال را همچون سالهای گذشته با موفقیت و پوشش 100درصدی انجام می دهیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار