193431
۳۰ دی ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی گیلان:

شناسایی ۱۴۹ کودک‌کار در رشت/ ۱۲۰ پرونده تشکیل شد

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۱۴۹ کودک کار در شهرستان رشت، گفت: برای ۱۲۰ نفر از این کودکان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا پارسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس اصل ۵۷ ماده احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است، اظهارکرد: براساس برنامه ششم توسعه نیز دولت موظف است ۲۵ درصد کودکان کار را کاهش دهد.

پارسی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز اقداماتی در زمینه ساماندهی و حفظ سلامت کودکان انجام داده است، افزود: قانون جامع حمایت از کودکان کار از سوی مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به تفاوت کودکان کار و کودکان خیابانی، گفت: هر کاری که با وضعیت جسمی و اجتماعی کودکان متناقض بوده و سبب آسیب به آنها شود در قانون جدید مصوب مجلس جرم محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۹ کودک‌کار در شهر رشت شناسایی شده است، بیان‌کرد: از این تعداد برای ۱۲۰ کودک پرونده تشکیل شده است. این کودکان اغلب متعلق به خانواده های فقیر، مهاجر و حاشیه نشین شهر هستند.

پارسی با اشاره به اینکه ۳۹ کودک که از خانواده‌ها ترد شده و خیابان‌ را محل زندگی و خانه خود می دانند نیز شناسایی و ساماندهی شده‌اند، تصریح‌کرد: این کودکان بدسرپرست بوده و حمایت خانواده ها را نداشته و در مراکز حمایتی بهزیستی استان نگهداری می شوند.

وی به پوشش ۵۷ خانواده‌ از این کودکان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و زندگی از سوی بهزیستی استان گیلان اشاره و اظهارکرد: در قانون جامع حمایت از کودکان، به بهزیستی این امکان داده شده که به محض تشخیص خطر برای کودکان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به بهره‌گیری از سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد در حمایت از کودکان کار، افزود: در استان گیلان تنها یک سمن دارای مجوز در این زمینه وجود دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی نیز انجام داده است.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار