193187
۲۷ دی ۱۳۹۷
مدیر برنامه بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد:

آمار بالای سوءتغذیه در چابهار نیازمند توجه جدی

مدیر برنامه بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر سوء تغذیه دارای آمار بالایی است به همین جهت نیاز به توجه جدی‌تر در این زمینه دارد.

به گزارش کودک پرس ، احمد عزتیان در کارگاه دو روزه تغذیه سالم که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار به همت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با هدف ارتقاء سلامت شهروندان و بهبود روند کیفی زندگی شهری برگزار شد، اظهار کرد : هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، شناسایی مشکلات شهرستان‌ها و پس از آن، ارتقا سلامت شهروندان با تغذیه سالم است.

وی با اشاره به تاثیر استفاده از خوراکی‌های سالم در زندگی روزمره شهروندان افزود : کارگاه‌های آموزشی تغذیه سالم زمینه را برای ارتقاء سلامت شهروندان و کیفیت زندگی آنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها تصریح کرد : تغذیه سالم می‌تواند تاثیر مستقیم در کاهش ناهنجاری‌های سوء تغذیه در افراد ایفا کند.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان ۱۲هزار کودک دچار سوء تغذیه هستند، ادامه داد : جامعه روستایی بستری برای تولید محصولات سالم هستند که می‌توانند تغذیه سالم را رقم زنند.

مدیر برنامه بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت : محروم‌ترین حوزه جغرافیایی کشور از لحاظ سوءتغذیه، فقر آهن و کوتاهی قد مربوط به شش شهرستان دلگان، فنوج، ایرانشهر، نیکشهر، قصرقند و سرباز است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار