193133
۲۷ دی ۱۳۹۷

نکاتی درباره فواید تغذیه در دوران بارداری

تقویت تکامل مغز، کاهش برخی بیماری‌ها از جمله نقص لوله‌ عصبی و داشتن تاثیر در الگوی تغذیه به وزن مناسب کودک در هنگام تولد کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، مریم روستا کارشناس تغذیه گروه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی گفت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که زوج‌های با سابقه ناباروری با تغییر شیوه زندگی و رعایت رژیم غذاییسالم نتایج مثبتی به دست آورده اند.

وی بیان کرد: ناباروری در زنان با مشکلات مختلفی از جمله تخمک گذاری، آسیب لوله‌های رحمی، اندومتریوز و علت‌های ناشناخته دیگر مانندعوامل محیطی، سبک زندگی و کمبود‌های تغذیه‌ای است.

روستا با بیان اینکه کمبود وزن و اضافه وزن  می‌تواند در روند سیکل عادت ماهیانه و باروری تداخل ایجاد کند، افزود: بهترین وزن برای باروری، BMI بین ۲۰ تا ۲۴ است، پس بانوان خود باید در صورت تصمیم به باروری، این محدوده را حفظ کنند.

کارشناس تغذیه گروه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی با توصیه به داشتن یک رژیم غذایی سالم که تامین کننده تمام نیاز‌های تغذیه‌ای بدن است، تصریح کرد: در این رژیم، دریافت منابع فولیک اسید، ویتامین B ۱۲، اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان‌ها مورد تاکید است.

 

وی ادامه داد: کاهش دریافت اسید‌های چرب اشباع و ترانس مانند روغن‌های حیوانی، لبنیات پرچرب و جایگزین آن با اسید‌های چرب تک غیراشباع از جمله روغن زیتون، کاهش دریافت پروتئین حیوانی و جایگزینی با پروتئین‌های گیاهی در این رژیم مدنظر است.

 

روستا با اشاره به اینکه محدود کردن قند‌های ساده مانند انواع شیرینی، کیک، نوشابه و مصرف بیشتر ماهی، میوه و سبزی‌های تازه را توصیه و اضافه کرد: با توجه به توصیه‌های پزشکی مصرف دارو‌ها و مکمل‌های ویتامینی در بهبود وضعیت باروری تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار