193121
۲۶ دی ۱۳۹۷
نوروزی:

عهد می‌بندیم حقوق کودکان را رعایت کنیم

شهردار اصفهان گفت: عهد می‌بندیم در تمام اقدامات شهری به طور جدی حقوق کودکان را رعایت کنیم، چون این یک سرمایه‌گذاری و نگاه توسعه‌ای به آینده است.

به گزارش کودک پرس ، قدرت الله نوروزی صبح امروز ( چهارشنبه) در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اصفهان شهری میراثی، فرهنگی و دوستدار صلح و دوستی شناخته شده و در طول تاریخ ” صلح و دوستی” این شهر به جهان ثابت شده و مهمان نوازی آن به عنوان یک عنصر مهم در لهستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان از اوصاف متعددی برخوردار بوده و در تمام جهان زبان زد خاص و عام است، افزود: خوشحالم شهردار شهری هستم که برای ایران و جهان افتخار آفرین بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک می‌تواند سنگ بنای خوبی برای حمایت از کودکان باشد، کودکانی که کمتر صدای آن ها شنیده شده و نمی‌توانند از خود دفاع کنند، خاطرنشان‌کرد: کودکانی که بیش از دیگران قربانی آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تمام نابسامانی‌های اجتماعی هستند، می‌توانند موضوع تحقیق آسیب‌های اجتماعی باشند، بنابراین باید به این مهم توجه بیشتری شود.

نوروزی تأکید کرد: باید نگرش‌مان را تغییر داده و افکارمان را دچار تحول کنیم تا دیگر شاهد رنج کودکان نباشیم و برنامه‌های اجتماعی ما باعث محدودیت و محرومیت کودکان نشود.

وی با بیان اینکه ما نیاز به تحول اندیشه‌ای داریم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم آینده کشورمان بهتر از آنچه که هست، باشد باید به آینده‌سازان آن توجه کنیم و کودکان سرمایه‌های بزرگی هستند که به دلیل بی‌دفاعی و عدم توجه ویژه نمی‌توانیم آینده را درست بسازیم، مگر اینکه دچار تغییر نگرشی در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، بهسازی و زیباسازی شویم و این مهم در کشور ما تنها با همت والای شهرداری‌ها میسر نمی‌شود، بلکه نیاز به اراده ملی دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: باید تمام دستگاه ها مشارکت کنند، کودک در مهدکودک پرورش پیدا می‌کند، در مدرسه ساخته و در دانشگاه بالنده می‌شود، بنابراین باید تمام کسانی که در این فرایندها نقش دارند، در این همایش ها حضور یابند و با سخنان علمی ثابت شود که حق کودک و احترام به آن‌ها حق مسلم است تا کسی نتواند به این حق مسلم خدشه‌ای وارد کند؛ اگر به دلیل درک نکردن صحیح از کودکان اقداماتی انجام شود، آینده سازان ما توانمند نخواهند بود.

نوروزی خاطرنشان کرد: خوشحالم اصفهان گام های ارزشمندی در این راستا برداشته و شهرداری برنامه‌هایی اجرا می‌کند که در آینده کودکان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان از سال گذشته تاکنون جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به صورت دائمی مورد توجه قرار داد، افزود: امسال یکی از بهترین برنامه‌ها با اجراهای متعدد در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم اجرا شد و کودکان در آن نقش بسزایی داشتند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در اصفهان مراکز تخصصی متعدد از جمله خانه جوان و کودک وجود دارد و دو پایانه این شهر دارای خانه مادر و کودک شده است که درصدد هستیم تمام مراکز عمومی شهر از این امکان برخوردار شود، البته اینها گام های اولیه است و باید اقدامات موثرتری انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: هیچ کودکی در این شهر نباید مسیر طولانی طی کند تا به امکانات رفاهی دسترسی پیدا کند، بلکه رفاهیات باید با برنامه‌ریزی دقیق توزیع شود تا تمام نقاط شهری از امکانات اولیه برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای اولیه برای آینده کودکان حق مسلم است و نه تنها نگاه فیزیکی به طرح‌ها بلکه باید نگاه روانی و دقیق برای تربیت آن‌ها وجود داشته باشد؛ معلم، استاد دانشگاه و راننده تاکسی در شهر دوستدار کودک باید به حقوق کودکان احترام بگذارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه باید برای رعایت این حق خود را مکلف بدانند تا اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در دنیا به صورت الگوی موفق معرفی شود، افزود: ما به دیپلماسی شهری و تعامل شهرها اعتقاد داریم، ای کاش این اندیشه در تمام بخش ها ایجاد شود، زیرا تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه و گره‌گشای بسیاری از مشکلات است و اگر تحقق یابد می‌توانیم با درک صحیح مشکلات را حل کنیم.

نوروزی گفت: اگر رعایت تمام مولفه‌ها شدنی نیست، باید استانداردهای لازم برای کودکان را رعایت کنیم تا شهری آباد و بهتر از گذشته داشته باشیم.

وی اظهار کرد: خوشحالم که این شهر پایلوت شهر دوستدار کودک در جهان است و عهد می‌بندیم در تمام اقدامات به طور جدی حقوق کودکان را رعایت کنیم، چون این یک سرمایه گذاری و نگاه توسعه‌ای به آینده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه پایدار با حفظ حقوق امروز به آینده نگاه می‌کند و سرمایه‌ها را زیرساخت آینده قرار می‌دهد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حقوق کودکان را رعایت کنیم، باید آلودگی و ترافیک را کاهش دهیم، اگر در زاینده رود آب جریان داشته باشد اصفهان همچون گذشته قلب ایران خواهد ماند و ما باید برای این شهر بزرگ تاریخی که قلب آن برای ایران می تپد تلاش کنیم، در این راستا تأکید می‌کنم که مسئولان باید به داد زاینده رود برسند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار