موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
193112
۲۶ دی ۱۳۹۷
بطحایی:

باید روحیه مدیریت جهادی را در کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه خود می‎دانیم که روحیه مدیریت جهادی را در نسل کودک و نوجوان نهادینه کنیم تا شجره‎ای که رهبری فرمودند برای مدل مدیریتی کشور ما نیاز است با گنجاندن در برنامه‌های آموزشی در نسل کودک و نوجوان، محقق شود.

به گزارش کودک پرس ، «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در پنجمین  همایش ملی مدیریت جهادی در  مرکز همایش‌های صدا وسیما با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کار جهادی انجام امور با نیت الهی است، اظهار داشت: بالا رفتن تحمل و پایداری برای رسیدن به اهداف، مهمترین مولفه مدیریت جهادی است. همچنین نیت الهی مهمترین وجه افتراق میان این شیوه مدیریت با سایر موارد مدیریت است.

وی با اشاره به اجرای مدیریت جهادی در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: افتخار من است که از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستم؛ جهادگران واقعی معلمان هستند که همچنان با اخلاق حرفه ای، کار خود را انجام می دهند.

بطحایی خاطر نشان کرد: مدیران سختکوش ما در مدارس علی رغم کمبود امکانات نگاهشان به سمت کیفیت تعلیم و تربیت مطابق سند تحول است.

وی افزود: به دور از تعاریف آکادمیک مدیریت جهادی، همکاران من به صورت عملی کار جهادی انجام می دهند. شاید یکی از ویژگی های مدیریت جهادی کار با وجود کاستی هاست و کار در آموزش و پرورش یکی از جهادی ترین کار ها در بین دستگاه های کشور است.

بطحایی افزود: پس از ۳ یا ۴ روز از زلزله کرمانشاه، مدارس راه افتاد و شاید یکی از مهمترین جنبه های این اقدام این بود که روشن شدن چراغ مدرسه، روشن شدن چراغ امید در آن ۶ شهرستان زلزله زده بود.

 

وی تصریح کرد: کار همکاران من صرفاً آموزش علم و دانش نیست و همه می دانیم با شروع سال تحصیلی امید در جامعه شکل می گیرد و با تردد دانش آموزان این اتفاق می‎افتد.مدرسه محلی است برای تمرین زندگی و لازم است کار جهادی را به دانش آموزان در مدرسه آموخت.

بطحایی یادآور شد: در کمتر از یک سال با همت خیرین مدرسه ساز ۸۰ مدرسه را در مناطق زلزله زده که آسیب جدی دیده بود بازسازی کرده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

وی همچنین گفت: ما در آموزش و پرورش این را برای خود وظیفه و رسالت می دانیم تا روحیه مدیریت جهادی را در نسل کودک و نوجوان ایجاد کنیم و شجره ای که رهبری فرمودند برای مدل مدیریتی کشور ما نیاز است با گنجاندن در برنامه های آموزشی در نسل کودک و نوجوان، محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۱۲۰۰ دانش آموز زلزله زده را به تهران فراخواندیم تا در رقابت دانشگاه از دیگر دانش آموزان عقب نمانند. امروز شاخص های توسعه کمی در نظام آموزش و پروش در سطح بین الملل قابل تقدیر است.

 

وی افزود: امروز باید با افتخار بگوییم که در دوره پیش دبستانی نرخ رشد ما از ۲۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده و نرخ برابری دست یابی فرصت آموزشی بین دانش آموزان دختر و پسر ما تقریباً برابر شده است.

 

 

 

منبع: دفاع پرس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار