193020
۲۶ دی ۱۳۹۷

پاتوق هنرمندان تئاتر کودک مشهد آغاز به‌کار کرد

پاتوق هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به حوزه تئاتر کودک و نوجوان و به همت انجمن تخصصی تئاتر کودک و نوجوان استان و کانون به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز در آیین گشایش «پاتوق هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان» در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 کانون، اظهار کرد: هدف از برپایی این دورهمی حمایت از اقتصاد تئاتر کودک و نوجوان و بسترسازی مناسب جهت انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی به نسل امروز در فضایی کاملاً فرهنگی است.
وی ادامه داد: امیدوارم با هم‌افزایی و تعامل میان نهادهای اثرگذار، نمایش‌های کودک و نوجوان در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: بدون شک شهر مشهد با وجود تئاترهای حرفه‌ای در حوزۀ کودک و نوجوان و نیز حجم قابل توجه مخاطبان کودک و نوجوان، با اختصاص فضای مناسب و حمایت‌های لازم، به‌سرعت می‌تواند تجربه‌ای مشابه تالار هنر تهران را کسب نماید و ما تلاش خواهیم کرد تا با برقراری تعامل با گروه‌های حرفه‌ای تئاتر کودکان و نوجوانان استان و جلب مشارکت آنان‌، زمینه لازم را جهت بهره‌برداری آسان‌تر کودکان و نوجوانان از این ظرفیت عظیم و درخور توجه ایجاد نموده و نیز صاحبان هنرهای نمایشی را به این گروه حساس متوجه سازیم.

زره‌ساز خاطرنشان کرد: امیدوارم که در آینده نه چندان دور و به همت صاحب‌نظران و دلسوزان عرصه هنر به ویژه هنر نمایشی، شهر مشهد به عنوان ستاره‌ای بر آسمان ایران در عرصه تئاتر کودک بدرخشد.
محمدجواد استادی نیز اظهار داشت: به دنبال تخصصی شدن حوزه‌های نظارتی در اداره فرهنگ و ارشاد مشهد هستیم و به منظور کیفیت‌بخشی به تئاتر مشهد، از صاحب‌نظران هنر نمایشی در حوزه کودک و نوجوان برای حضور در شورای نظارت و بازبینی دعوت می‌کنیم.
وی بر ضرورت حضور متخصصان و صاحب‌نظران تئاتر کودک در شورای بازبینی تاکید کرد و افزود: امروز همه ما به دنبال بهبود جامعه و تحول در ساختار نظام اجتماعی هستیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با تعامل و مشارکت نهادهای فرهنگی که با همت و تلاش خود جامعه ایده‌آل را پی‌ریزی کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به این مطلب که نظارت به معنای سانسور نیست، خاطرنشان کرد: پاتوق هنرمندان تئاتر کودک که با مشارکت انجمن تخصصی تئاتر کودک و نوجوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز افتتاح می‌شود، فضایی که مناسب برای گفت‌وگو و به اشتراک گذاشتن ایده‌های فرهنگی بوده و امیدواریم الگویی برای ارتقاء فعالیت‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در این کلان‌شهر انجام می‌گیرد باشد.

استادی کارهای فرهنگی را قائم به ذات انسان‌ها دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ این آدم‌ها بودند که فرهنگ را ساختند و هر اثر هنری زاییده اندیشه آدمی بوده و راه‌اندازی این پاتوق قطعاً سبب ارتقاء کیفیت تئاتر در حوزه کودک و نوجوان خواهد شد.
وی تاکید کرد: امیدوارم با همکاری همه و تداوم این نشست‌ها بر قدرت و قوت خود بیافزایید و در آینده نه چندان دور ما شاهد جشن افتتاح انجمن تئاتر کودک و نوجوان مشهد باشیم.

 

 

 

 

منبع: قدس آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار