19289
۱۲ تیر ۱۳۹۶
ناراحتی کارگردان فیلم «پل سفید» از زمانبندی اکران فیلم‌اش در جشنواره اصفهان؛

کجای دنیا 12:30 شب فیلم کودک و نوجوان پخش می‌کنند

کارگردان فیلم «پل سفید» گفت: کجای دنیا 12:30 شب فیلم کودک پخش می‌کنند، چه انتظاری دارید که کسی وسط فیلم جلسه را ترک نکند.

به گزارش کودک پرس،  پیش از ظهر امروز علی قوی‌تن در نشست خبری روز چهارم جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: داستان از این قرار است که بهاره به کلاس اول رفته بود که به خاطر حادثه‌ای به بیمارستان می‌رود و از ادامه درس در سال اول باز می‌ماند و پس از آن در سال بعد به خاطر تستی که داشته رد می‌شود و او را به مدرسه استثنایی می‌فرستند، در طول این اتفاقات که در دنیای واقعی افتاد در فیلم هم کار را پیش می‌بردیم.

وی افزود: فیلم تماماً حقیقت است و تا پایان فیلم تلاش کردیم و مسؤولانی را دیدیم و موافقت مسؤولان را جلب کردیم که مجدداً تستی گرفتند از بهاره و مشخص شد بهاره امکان بازگشت به مدارس معمولی را دارد؛ مادر بهاره درگیر مشکلات زندگی بود و نمی‌توانست به عنوان شخصیت مادر فیلم باشد و در شکل سینمایی که دوچرخه انتخاب شده بود سخت بود که وی بازی کند.

حسین محمدیان بازیگر فیلم «پل سفید» گفت: در فیلم سعی کردیم چیزی که واقعیت بود پیاده کنیم و در فیلم سعی کردیم موزیک را کم کنیم که تماشاگر بر روی فیلم تمرکز کند.

کارگردان فیلم «پل سفید» بیان کرد: وظیفه این است که جشنواره را نقد کنید، کجای دنیا 12:30 شب فیلم کودک پخش می‌کنند، چه انتظاری دارید که کسی وسط فیلم جلسه را ترک نکند؛ کجای دنیا بعد از 9 شب فیلم برای کودک و نوجوان می‌گذارند، مثل این می‌ماند که کنسرتی گذاشته شده و شخص پرآوازه‌ای کنسرت را برگزار می‌کند و من به عنوان یک شیخی بالای منبر باشم چه کسی 12:30 شب به گوش دادن حرف من می‌آید، فیلم ما فرهنگی است.

وی افزود: به نظر من مردم از این فیلم استقبال می‌کنند، وقتی تماشاگر در ان زمان شب به دیدن فیلم می‌نشیند یعنی فیلم توسط تماشاگر درک می‌شود و اگر حمایت شود فیلم اکران خوبی خواهد داشت؛ در این جشنواره فیلم‌های خوبی می‌بینم، امیدواریم دوباره به جشنواره فیلم‌های خوب برگردیم و در جشنواره امسال این موضوع را می‌بینم.

قوی‌تن با تشکر از صراحت خبرنگاران و حضار ابراز کرد: من به موضوع بیشتر اهمیت می‌دهم تا به قصه و سرگرم کردن مردم در سالن و فاکتورهای پیچیده فیلم، بعد 26 سال فهمیده‌ام فیلم‌نامه‌نویسی چیست و نمی‌خواهم قصه‌ای بگویم که با تکنیک‌های فیلم‌نامه‌نویسی مردم را در سالن بنشانم، نمی‌دانم چقدر به مزاج بیننده خوش آید اما باید تلاش کرد و دید آیا موفق می‌شویم یا خیر.

وی گفت: همین که بچه‌ها به دیدن این فیلم‌ها می‌نشینند بدانید همه مسؤولان قطعاً چاره‌اندیشی می‌کنند که این‌طور موارد دیگر پیش نیاید، دیشب نیز یکی از اداره استثنایی به دیدن فیلم نشسته بود؛ ساختن فیلم توسط ما و نوشتن و نقد کردنان باعث می‌شود مسؤولان به این موضوعات توجه کنند.

کارگردان این فیلم اذعان داشت: این جشنواره کودک است و همین که پولی به جیب یکی از این فیلم‌سازان برود برای من فرق ندارد که چه کسی برنده شود و همین برگزاری جشنواره کودک برای همه ما خودش برد است.

وی در پایان تأکید کرد: جشنواره‌های فیلم با مسابقه کشتی فرق می‌کند، مدالش همین نمایش فیلم است، مدالش دیدن فیلم توسط مردم است پس وقتی در 30 فستیوال فیلم من دیده شود من کار خود را کرده‌ام.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار