192623
۲۳ دی ۱۳۹۷
نویسنده حوزه کودک و نوجوان؛

ادبیات کودک و نوجوان کشور مدیون همدان است

نویسنده حوزه کودک و نوجوان گفت: ادبیات کودک و نوجوان کشور مدیون همدان است و در سه زمینه داستان، شعر و تصویرگری ستاره‌های ادبی فراوانی در دیارهگمتانه وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، کمال شفیعی نویسنده حوزه کودک و نوجوان گفت: ادبیات کودک و نوجوان کشور مدیون همدان است و در سه زمینه داستان،شعر و تصویرگری ستاره های ادبی فراوانی در دیارهگمتانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نهادی برای متمرکزکردن نویسندگان استان وجود ندارد تا با بسترسازی بتوان پایلوت ادبیاتی کشور را در همدان ایجادکرد.

این مدرس دانشگاه ضمن انتقاد از عدم برگزاری جشنواره های ادبی در همدان تصریح کرد: نویسندگان همدانی پیشقراولانِ ادبیاتِ سپیدنوجوان در ایران اسلامی هستند.

شفیعی همچنین به خالی بودن جای یک نشریه تخصصی ادبیات برای بیان تفکرات نویسندگان همدانی اظهار کرد: درحالی جشنواره فیلم وتئاتر کودک وجود دارد که تاثیری در سینمای کودک استان نداشته اما همدان که گهواره ی ادبیات کودک ونوجوان کشور است وبیشترین هنرمندان این عرصه را درکشورداردجایزه ادبیات کودک ونوجوان دراین استان برگزار نمی شود.

این مدرس دانشگاه ضمن برشمردن نویسندگان مطرح نسل اول استان همدان گفت: مصطفی،رحماندوست،جوادمحقق،غلامرصابکتاش،پیوندفرهادی،حمیدهنرجو،بابک نیک طلب وتنهابخشی از نویسندگان همدانیِ ترازاول کشور محسوب می شوند.

 

وی اضافه کرد: در نسل امروز نیز نویسندگانی همچون محمدصارمی،مسعودطاهری،مریم زندی  بار ادبیات کودک همدان را به دوش می کشند.

شفیعی در ادامه گفت: بارها در گفتگو با رسانه ها بر ساماندهی نویسندگان همدانی تاکید کرده ام اما ویترین سازی این افراد در همدان محلی از اِعراب ندارد.

این نویسنده در ادامه گفت: بی توجهی به هنرمندان وتولیدات ادبی آنها که می توانند درسطح بهترین ها باشند مثل تولید بهترین میوه هاست که به موقع به بازار عرضه نشود و درانبار بماند.

وی همچنین بیان کرد:متاسفانه توجه به تولیدات ادبی استان بخاطر نبود ناشر تخصصی وحرفه ای ادبیات آسیب زیادی را متحمل میشود و برای رسیدن ادبیات استان به جایگاه اصلی خودباید نگاهی بلند و چشم اندازی ملی در سطح مسئولان وهنرمندان استان ایجاد شود.

 

شفیعی اضافه کرد: همدان همیشه درعرصه ی شعر سپید ،ادبیات کودک ونوجوان وتصویرگری کتاب کودک ونوجوان جزو بهترین های کشور و اولین هاست اما نگاهی دلسوزانه تر وعزمی بزرگتر را طلب می کند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار