191730
۱۶ دی ۱۳۹۷
در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان مطرح شد؛

خوب پوشیدن را به کودکان‌مان بیاموزیم/ رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار دبیرخانه جشنواره نسبت به سال گذشته

دبیر جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه باید خوب پوشیدن را به کودکان‌مان بیاموزیم، اظهار داشت: دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک با استقبال طراحان و رشد تقریبی ۳۵ درصدی ارسال آثار روبه‌رو شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس مؤسسه طراحان لباس کشور در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه دومین جشنواره لباس کودک با مسئولیت این انجمن برگزار می‌شود، گفت: با تیمی متشکل از متخصصین حوزه طراحی پارچه و لباس تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم و به دنبال این هستیم که کودکان‌مان از کودکی خوب پوشیدن و اصالت لباس را بیاموزند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که کودکان از همان سال‌های ابتدایی زندگی نسبت به تولیدات ملی کشور خود عِرق داشته باشند.

هاکوپیان با اشاره به اینکه در این جشنواره مسائل مربوط به روانشناسی و رنگ مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: اگر دولت به بخش خصوصی در زمینه پوشاک اعتماد کند می‌توانیم در تولید پوشاک ملی موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور ایران در حوزه لباس سرآمد بوده است،‌گفت: امیدوارم در حوزه پوشاک همانند صنعت فرش که آرزوی هر شخصیت برجسته‌ای که یک متر از فرش ایرانی را در خانه خود داشته باشد بتوانیم در این حوزه نیز سرآمد جهان شویم.

 

در ادامه مینو پدرام دبیر جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان و عضو هیأت مدیره مؤسسه طراحان لباس با بیان اینکه از سال گذشته این جشنواره آغاز به کار کرده است گفت: علت مجزا شدن آن از جشنواره فجر اهمیت پرداختن به حوزه لباس کودک و نوجوان است.

وی افزود: با دعوت از تولیدکنندگان سعی خواهیم کرد طراحی‌های صورت گرفته به تولید انبوه برسد.

وی در خصوص مجزا شدن حوزه کودک و نوجوان نیز ابراز داشت:‌طراحان و تولیدکنندگان این حوزه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. این حوزه به صورت علمی شناخته شده نیست به همین دلیل سعی کردیم پیش از برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی برای طراحان داشته باشیم که برگزاری این کارگاه‌ها موجب تغییر دیدگاه‌های تولیدکنندگان و طراحان شد.

 

وی افزود: با ارتباط فکری میان دو گروه طراح و تولیدکننده جهت فکری بازار تغییر خواهد کرد.

پدرام با اشاره به شعار جشنواره دوم (از کودکی خوب بپوشیم)، گفت: از کودکی خوب پوشیدن نشان از ایجاد شرایط اختیار برای انتخاب کودک و آموزش کودک برای خوب پوشی است.

وی ادامه داد: در کنار آموزش پوشش خوب به کودکان باید تولیدکنندگان محصولات ایرانی به حدی برسند که تولیداتشان برای کودکان جذاب و قابل استفاده باشد.

دبیر جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از رشد تقریبی 35 درصدی ارسال آثار به دومین جشنواره طراحی لباس کودک خبر داد و گفت: عدد 370 اثر ارسالی در سال گذشته امسال تعداد آثار به نزدیک 500 اثر رسیده و سطح کیفی آثار نیز بهبود یافته است.

پدرام با اشاره به جمعیت 10 میلیونی کودکان و نوجوانان کشور اظهار داشت: توسعه تولید پوشاک این قشر می‌تواند موجب اشتغال‌زایی برای حدود 5 میلیون نفر شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اشتغال و کارآفرینی هدف نهایی این جشنواره است، بیان داشت: در حال آموزش ایده‌پردازی، پارچه‌شناسی، سایت‌بندی سطحی و ایجاد نگاه صنعتی در طراحان لباس است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار