191643
۱۶ دی ۱۳۹۷

کودکان دلشان می‌خواهد هویت آنها برجسته شود

نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، با حضور مینو پدرام؛ دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان و سومبات هاکوپیان؛ رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات انجمن طراحان پارچه و لباس ایران برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، صبح روز شنبه، 15 دی ماه 1397 با حضور مینو پدرام؛ دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان و سومبات هاکوپیان؛ رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات انجمن طراحان پارچه و لباس ایران برگزار شد.

مدیریت جلسه را مهدی جعفری؛ مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر عهده داشت. مهدی جعفری، بعد از خوشآمدگویی به مهمانان و صحبت های ابتدایی، تریبون را به سومبات هاکوپیان؛ رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس سپرد که هاکوپیان رو به اهالی رسانه گفت که من معتقدم شما اصحاب رسانه، آینه جامعه هستید و آنچه که شما ارائه می کنید، باید مثل آینه شفاف باشد تا مردم قدرت تجزیه و تحلیل شفافیت را داشته باشند.

او در بخش دیگری از صحبت ها راجع به شعار جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت که شعار “از کودکی خوب بپوشیم” شعار بسیار خوبی است و شعار با اصالتی است زیرا اگر از کودکان ایرانی از نقاط مختلف کشور عکس گرفته شود، مشاهده می کنید که واقعا، خانواده ها سعی می کنند کودکان را به زیبایی لباس بپوشانند.

هاکوپیان در انتها نقبی به موضوع تولید ملی زد و گفت که همانطوری که در صنعت فرش علی رغم بی مهری ها، هر شخصیت برجسته در جهان، افتخار می کند که یک فرش یک متری دستباف ایرانی در خانه خودش داشته باشد، امید است چنین فضایی در آینده نه چندان دور برای پوشاک ایجاد شود و من در آرزوی چنین روزی هستم.

 

با پایان صحبت های هاکوپیان، مینو پدرام؛ دبیر رویداد پشت تریبون قرار گرفت و گفت که از سال گذشته، جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به صورت مجزا از جشنواره مد و لباس فجر برگزار شد و اینطور ادامه داد که اعتقاد داشتیم که حوزه کودک و نوجوان و تمامی گروه های سنی نوزاد، کودک و نوجوان باید دیده شوند و باید به آنها پرداخته شود. وی درباره شعار امسال جشنواره گفت که احساس شد “شعار از کودکی خوب بپوشیم” می تواند به طور تمام و کامل معنای خوبی بدهد به صورتی که هر چه که خوب هست، می تواند در یک لباس وجود داشته باشد و اینکه از کودکی خوب بپوشیم و نه اینکه خوب بپوشانیم. کودک لازم است اختیار داشته باشد و در کنار والدین آموزش ببیند تا خوب پوشیدن را فرا بگیرد.

پدرام درباره استقبال طراحان از جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس اظهار کرد که هنوز که هنوز است با وجود پایان مهلت ارسال آثار، آثار به دبیرخانه می رسد و نسبت به سال گذشته، رشدی بین 30 تا 35 درصدی مشاهده می شود. سال گذشته، 375 اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال نزدیک به 500 اثر به دبیرخانه رسیده است. همچنین، سطح کیفی آثار نسبت به سال قبل بهتر شده است.

 

وی در ارتباط با دوره آتی جشنواره عنوان کرد که تصمیم شورای سیاستگذاری اینگونه است که بلافاصله بعد از پایان دوره حاضر، برنامه ریزی ها برای جشنواره بعدی با تمرکز بر نشست ها و کارگاهها آغاز شود. ضمن اینکه تلاش داریم تا جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس به عنوان یک رویداد در تقویم ملی ثبت شود و صنعتگران نیز قول همکاری در سال های آینده را داده اند.

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، بخش پایانی صحبت های خودش را به شرح بخش های مختلف جشنواره ملی اختصاص داد و گفت که بخش اصلی، بخش رقابتی است و شامل ارائه آثار طراحان لباس و پارچه است که آثار انتخاب شده از سوی داوران در این بخش به نمایش درمی آید و به آثار برگزیده نفرات اول تا سوم، جوایزی اهدا خواهد شد. بخش ویترین ملی به حمایت از برندهای خوب ایرانی عرضه کننده کالاهای خوب و باکیفیت ایرانی اختصاص دارد. بخش دیگر، بخشی با عنوان “مسابقه زنده از ایده تا اجرا” است که میان تیم های طراحی مختلف همانند واحدهای طراحی کارخانه های تولیدی برگزار می شود. مسئولیت اهدای جوایز را یکی از تولیدکنندگان بر عهده گرفته و قول داده که آثار برگزیده را به مرحله تولید برساند. آخرین بخش، برگزاری کارگاههای آموزشی برای مخاطبان کودک و نوجوان است که زیر نظر اساتید برگزار می شود و سعی کارگاهها بر بروز خلاقیتها و در قدم بعد، استعدادیابی است.

با پایان صحبت های پدرام، مینا هاشمی؛ مجری برنامه های کودک و نوجوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مشاور دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با صحبت های مقدماتی جعفری، تریبون را در اختیار گرفت و گفت که برای من، حضور و تشریف فرمایی شما، افتخار بزرگی است زیرا که به کودک و نوجوان بها می دهید.

 

او ادامه داد که کودکان گرچه کوچک هستند، آگاه هستند و می فهمند و دلشان می خواهد که هویت آنها برجسته شود.

هاشمی به خردجمعی در میان برگزارکنندگان جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت که آنها از هر کسی که در حوزه کودک و نوجوان تجربه دارد، دعوت کردند تا در نشست ها حضور داشته باشد که بسیار خوشحال کننده است.

او در پایان با اشاره به صحبت ها راجع به ایجاد شاکله اخلاقی و فرهنگی برای فرزندان خاطرنشان کرد که گاهی یادمان می رود که لباس، بخشی از فرهنگ کودکان است و باید روی آن کار شود.

شاهین شریفی؛ عضو انجمن طراحان پارچه و لباس ایران و حمید قبادی؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از دیگر سخنرانان نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان بودند.

 

دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از 18 دی ماه 1397 تا 22 دی ماه 1397 در تالار آئینه فرهنگستان هنر برگزار می شود و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 غروب میزبان علاقمندان به حوزه طراحی پارچه و لباس خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: گیتی آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار