190879
۰۹ دی ۱۳۹۷
علیرضا زارع عنوان کرد؛

حسّ به دست گرفتن کتاب و ورق‌زدن آن اشتیاق مطالعه را افزایش می‌دهد

علیرضا زارع رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی طراحی ضعیف برخی کتاب‌ها را عامل مطالعه کم دانش‌آموزان به مطالعه دانست و از تاثیر به دست گرفتن کتاب و ورق زدن آن در اشتیاق به مطالعه سخن گفت.

به گزارش کودک پرس ، «علیرضا زارع» در رابطه با ارتباط مان مطالعه کردن و کنترل خشم، اظهار کرد: مطالعه امری اکتسابی است که اگر نحوه مطالعه و یادگیری صحیح باشد افراد از مطالعه کردن و رفتار خود احساس رضایت می‌کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که  طی سال تحصیلی مطالعه کمی دارند و آمادگی برای آغاز امتحانات را ندارند موجب می‌شود زمان امتحانات خشونت زیادی را از خود نشان دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: یکی از عللی که موجب می‌شود تا میزان مطالعه دانش‌آموزان کاهش یابد، طراحی کتاب‌هاست که به کم‌انگیزگی در میان دانش‌آموزان منجر می‌شود.

زارع با اشاره به این‌که نبود تضمین در خصوص آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان به نوعی بی‌انگیزگی در مطالعه کردن را ایجاد می‌کند، گفت: دانش‌آموزان با دیدن افرادی که در سطح بالا تحصیل کرده‌اند و آینده شغلی نداشتند، بی‌انگیزه می‌شوند.

 

وی یادآور شد: برخی می‌گویند که ما در فضای مجازی مطالعه می‌کنیم اما باید بدانیم که هیچ روش مطالعه‌ای، جای کتاب خواندن را نمی‌گیرد.

 

رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این‌که خانواده‌ها بهترین مشوق برای افزایش میزان مطالعه فرزندان هستند، توضیح داد: زمانی‌که دانش‌آموز می‌بیند که خانواده ساعت مطالعه دارد و از مقالات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها استفاده می‌کنند این امر موجب می‌شود تا فرزند آن‌ها هم به مطالعه کردن علاقمند شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار