190621
۰۸ دی ۱۳۹۷
رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس:

۱۵۰۰ کودک گنبدی در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام نکرده‌اند/ تحصیل ۶۷۰۰ نفر از نوباوگان گنبدی در مراکز پیش‌دبستانی

رئیس اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به علل مختلفی در مقطع پیش‌دبستانی ثبت‌نام نکرده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، فرج‌الله رزاقی با اشاره به اینکه در بخش آموزش مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها با مشکلاتی رو به رو هستیم، اظهار کرد: در این حوزه اداره بهزیستی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه همکاری خوبی با ما داشته‌اند و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش ثبت‌نام و ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه اما برخی از ادارات و نهادها بدون هماهنگی و بر خلاف قانون اقدام به ارائه خدمات آموزشی در مقطع پیش دبستانی می‌کنند، افزود: براساس قانون برای افراد بالای پنج سال تنها مرجع رسمی ارائه خدمات آموزشی تحصیلی آموزش و پرورش است و هیچ نهاد دیگری نباید در این حوزه ورود پیدا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بر اساس آمار ارائه شده مرکز آمار باید امسال بالغ بر 7 هزار و 200 نفر را در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام می‌کردیم، خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه و بهزیستی و ارائه آمار از سوی این عزیزان مجموعا تاکنون تعدادی حدود 6 هزار و 700 نفر در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام مدارس ما ثبت‌نام شده‌اند.

 

رزاقی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 500 نفر به علل مختلفی در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: بخشی از این آمار متعلق به افراد مهاجرت کرده، بخشی متعلق به روستاهای محروم و دورافتاده و البته بخشی مربوط به افرادی است که در نهادهای دیگر با عناوینی همچون مهد، آموزش مقدماتی، آمادگی و … مشغول به تحصیل هستند که نباید این اتفاق رخ دهد.

وی از بروز برخی اشتباهات در فرآیند تحصیل خارج از شبکه قانونی آموزش و پرورش در مقطع پیش دبستانی خبر داد و تصریح کرد: براساس دستورالعمل و نگاه کارشناسی در این قطع باید تنها مهارت آموزی صورت بگیرد و اقدامی با عنوان سواد آموزی برخلاف نگاه کارشناسی و قانون است که متاسفانه در برخی مراکز که تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند این اتفاق رخ می‌دهد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم هوشیاری خانواده‌ها برای سپردن مسوولیت تحصیل و مهارت‌آموزی فرزندانشان به مراکز مختلفی به نام مهد و کودکستان و پیش‌دبستانی، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع مانع از آسیب رسیدن به فرآیند تحصیلی نوباوگانی شویم که امیدهای فردای انقلاب و نظام اسلامی هستند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار