189829
۰۱ دی ۱۳۹۷

۱۸۰۰ زوج متقاضی فرزندخوانده؛ ۲۰ درصد کودکان به خانواده اصلی بازگردانده می‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ زوج در لیست متقاضیان فرزندخوانده هستند و امسال در مجموع ۱۱۴ کودک در قالب طرح امین موقت و سرپرستی دائم به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی ناجی پیرامون واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزند اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال 12 کودک و در سال گذشته 65 کودک بی‌سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده‌های متقاضی فرزند واگذار شدند.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 800 زوج در لیست متقاضیان فرزند خوانده قرار دارند، تصریح کرد: 3 دسته افراد در لیست متقاضیان قرار دارند نخست زوج‌هایی که هیچ فرزندی ندارند، دوم دختران مجردی که بالای 30 سال دارند و دسته سوم زوج‌هایی که فرزند دارند اما تمایل به گرفتن فرزند خوانده نیز دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تعداد متقاضیان دسته اول بالاست و طبیعتاً واگذاری فرزند به دسته‌های بعدی کمتر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در طرح امین موقت نیز کودکان بد سرپرستی که بنا به دلایلی از والدین خود جداسازی شده‌اند، به خانواده‌های متقاضی داده می‌شوند اما از همان ابتدا به آن‌ها گفته خواهد شد که مدت زمانی که قادرند از این کودک نگه‌داری کنند، مشخص نیست و ممکن است به تشخیص قاضی، کودک به والدین اصلی خود برگردانده شود.

ناجی تصریح کرد: در قالب این طرح 102 کودک در 8 ماهه نخست امسال واگذار شدند که از بین این تعداد 53 کودک همچنان به صورت موقت در سرپرستی خانواده‌ها هستند، 30 کودک به سرپرستی دائم متقاضیان درآمدند و 20 کودک به والدین اصلی خود بازگردانده شدند.

وی درباره احتمال بازگشت کودکان به خانواده اصلی خود گفت: طبق این آمار می‌توان گفت حدود 20 درصد از کودکان به والدین اصلی خود بازگردانده می‌شوند و ما علاقه‌مندیم این آمار بازگشت کودکان به خانواده اصلی خود را افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار