189674
۲۹ آذر ۱۳۹۷
‌مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

محوری‌ترین حلقه جشنواره نوجوان خوارزمی کیفیت بخشی به آموزش است

‌مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در افتتاحیه جشنواره نوجوان خوارزمی که با حضور معاون آموزش متوسطه و مسئولین در دبیرستان دخترانه شاهد مهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: علم آموزی، دانش‌اندوزی و حرکت در این مسیر کار بسیار ارزنده‌ای است.

به گزارش کودک پرس ، رضا زینی وند مقدم با اشاره به اینکه علم و دانشی که نافع باشد مورد تاکید دین مبین اسلام است افزود: ارزش انسان‌ها به تفکر، اندیشه، دانایی و علم آنهاست، این تن خاکی که خداوند خلق کرده یک روزی از بین خواهد رفت اما آنچه که ماندگار و جادوانه است، حاصل اندیشه وتفکر و ایده‌هایی است که در این دنیا عرضه می‌کند و ماندگار می‌ماند.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان عنوان کرد: بسیاری از بزرگان و افراد در بین ما نیستند اما نام ونشان آنها ماندگاراست .انسان‌هایی که در زمینه علم، دانایی، خلاقیت و ابتکارآثاری خلق کرده اند.

وی با اشاره به نام جشنواره خوارزمی بیان کرد: دلیل اینکه نام این دانشمند در بین ما ماندگار است به خاطر دانش، علم و کار بزرگ و جادوانه‌ای است که انجام داده‌اند.

زینی وند مقدم با بیان اینکه در استان لرستان بیش از 400 مدرسه با سه یا چهار دانش آموز اداره می‌شوند بیان کرد: در هر شهر و بخشی یک یا چند دانشگاه و مرکز آموزشی وجود دارد و هیچ شهری خالی از دانشگاه نیست که نشان دهنده این است که کشور ما به آموزش خوب پرداخته است.

وی تصریح کرد: درکشور ایران آموزش بعنوان چیزی که اساس و پایه توسعه وپیشرفت است ،مورد توجه قرار گرفته است اما حلقه مفقوده این آموزش این است که آموزش تاثیر گذاری مناسبی ندارد.

 مدیر کل آموزش وپرورش لرستان خاطر نشان کرد گرچه از نظر کمی خوب کار شده و کار بسیار ارزنده ای است اما از نظر کیفی ،علمی که باید نافع و تولید ثروت کند، کار آفرین باشد و دانش‌آموز و دانشجوی ما بعد از فراغت از تحصیل بتواند زندگی خود را اداره کند ،حاصل نشده است.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان گفت:اکثر دانش آموختگان ما دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی هستند در حالی که در کشورهای توسعه یافته به ندرت کسی را می‌بینید که در دستگاه‌های دولتی استخدام شود و این کار سبب می‌شود حجم دولت هر روز بزرگتر شود و کارایی کمتری داشته باشد و بخش کسب و کار وبخش خصوصی ما مغفول بماند.

وی اظهار داشت: در مدارس و دانشگاه‌ها به علمی که نافع باشد پرداخته نشده است بنابراین امروز ضرورت دارد که سمت وسوی آموزش‌های ما به سمت مهارت آموزی وپژوهش محوری برود.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه آموزش پژوهش محور اندوخته‌ای ماندگار است و نگاه‌ها باید به این سمت باشد افزود: در سیاست‌های کلان ،نظام آموزش وپرورش خوب هدف گذاری شده و آموزش ما هدفمند است اما دلیل اینکه در دانشگاه‌های ما محقق نشده دلایل بسیار فراوانی دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی عنوان کرد: جشنواره خوارزمی فرصتی است تا جامعه دانش‌آموزی، فرهنگی و دانشگاهی را متوجه این حقیقت کنیم که باید آموزشمان را پژوهش محور کنیم و هر دانش‌آموزی در طول تحصیل خود بتواند یک مهارتی در حوزه پژوهشی وعلمی برای خودش کسب کند  تا پس از فراغت از تحصیل بتواند زندگی خود را اداره کند.

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان گفت: در هفته پژوهش و جشنواره نوجوان خوارزمی حاصل کار یک ساله دانش آموز ، یا پژوهشگر عرضه می‌شود وایده‌های کوچک دانش آموزان پایه کارهای بزرگی در این کشور خواهد شد که می‌تواند کشور را متحول کند و تاثیر گذار باشد.

وی در پایان افزود : محوری ترین حلقه این جشنواره کیفیت بخشی به آموزش است، آموزشی که بتواند کار آفرین ومولد باشد تا زمینه اشتغال، اقتصاد مولد، تولید پویا و توسعه همه جانبه را فراهم کند.

منبع: اداره آموزش و پرورش لرستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار