188878
۲۴ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد؛

ثبت‌نام ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در حفظ جزء ۳۰ قرآن تا کنون/ آغاز مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه همگام برای حفظ جزء ۳۰ ثبت‌نام کردند، گفت: این برنامه اختیاری است و یقین می‌دانم که بیش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس کشور که در مدرسه حجاب منطقه ۱۳ تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در مدارس سراسر کشور هفته قرآن، عترت و نماز آغاز شد که مراسم نمادین آن در مدرسه دخترانه حجاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دستور کار رسمی وزارت آموزش و پرورش است که توسط وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان حمایت می‌شود، افزود: از امروز آغاز مرحله اول رقابت‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس کشور است و دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف شامل قرائت قرآن، حفظ قرآن و تفسیر قرآن، احکام نماز، انشای نماز و اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی به رقابت می‌پردازند.

 

مسیب‌زاده ادامه داد: هر ساله بیش از نیمی از دانش‌‌آموزان در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند که این امید را داریم، به ۶۰ درصد برسانیم و هر سال این تعداد افزایش یابد که البته رشته‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: یک کار بسیار خوبی که امروز رقم خورد، زنگ آسمانی است؛ با همکاری رادیو قرآن یک کار بسیار ارزشمندی انجام شد و هر روز از ساعت ۷:۳۰ زنگ آسمانی به مدت پنج‌ دقیقه در مراسم آغازین مدارس پخش می‌شود؛ البته در مدارسی که ساعت شروع متفاوت است، می‌توانند ضبط شده آن را استفاده کنند که شامل تلاوت‌های ناب، ترجمه و تفسیر آیات متناسب با سن دانش‌آموز و مسابقه با محوریت جزء۳۰ قرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه همگام برای حفظ جزء ۳۰ ثبت‌نام کردند، گفت: این برنامه اختیاری است و پیش‌بینی ما شرکت ۱۰ درصد دانش‌آموزان در این برنامه بود اما یقین می‌دانم که بیش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: به واسطه زحمات همکاران از صف تا ستاد شاهد برگزیده شدن وزارت آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه برگزاری نماز جماعت و فعالیت‌های پژوهشی و تربیتی این حوزه هستیم؛ همچنین با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز با حفظ مصوبات و مسؤولیت‌ها به شورای عالی نماز با مسؤولیت وزیر ارتقا پیدا کرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار