موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
188231
۱۸ آذر ۱۳۹۷

بازنشر «خشم قلمبه» یکی از کتاب‌های محبوب کودکان ایرانی

«خشم قلمبه‌» داستان مهارتی به قلم و تصویرگری میری دلانسه از جمله آثاری است که در ۱۰ سال گذشته به کتاب‌های محبوب کانون نزد مخاطبان کودک تبدیل شده است.

به گزارش کودک پرس ، ۱۰ سال پیش این کتاب از سوی انتشارات کانون در اختیار مخاطبان قرار گرفت و اکنون در چاپ ششم وبا شمارگان ۵هزار تعداد کلی آن به ۴۳هزار نسخه رسید.

این کتاب علاوه بر عرضه در مراکز فروش کانون در عین حال در مراکز و کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور نیز با استقبال گسترده‌ای روبرو شده و یکی از کتاب‌هایی است که در ۱۰ سال گذشته در شمار کتاب‌های محبوب اعضای کانون قرار گرفته است.

خشم قلمبه با ترجمه‌ی سیدمحمدمهدی شجاعی، به کودکان بالای ۶ سال می‌آموزد که به هنگام درگیر شدن با احساس خشم چه‌طور برخورده کرده و خود را از صدمه‌های عدم کنترل این احساس رها کنند.

بر اساس این گزارش، پسر کوچک خشمگینی به خانه بازمی‌گردد، او به شدت عصبانی است و بالاخره احساس او در قالب موجودی وارد زندگی‌اش می‌شود. این موجود خیلی بزرگ آرام آرام دست به تخریب می‌زند و پسر ناچار است برای این‌که صدمه‌ی بیش‌تری به زندگی‌اش نخورد این موجود را کنترل کند.

این کتاب ۳۲ صفحه‌ای، با تصاویری نیمه رئال و تمام رنگی مخاطب را با یکی از مشکلات روزمره‌اش روبرو می‌کند. مشکلی که گاهی نمی‌تواند درباره‌ی آن صحبت کند و تاثیرهای عینی آن برایش قابل تفکیک نیست.

«خشم قلمبه» نخستین بار در سال ۱۳۸۷ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد و پیش‌تر در ۳۸‌هزار نسخه به دست مخاطبان رسیده است.

این اثر هم‌اینک با قیمت ۳هزار و ۶۰۰ تومان و با شمارگان ۵هزار نسخه به دست مخاطبان رسیده است.

کتاب «خشم قلمبه» با رعایت قوانین بین‌المللی حق نشر از ناشر فرانسوی آن  (I’e’Cole des Loisirs)خریداری شده است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار