187057
۰۸ آذر ۱۳۹۷

جشنواره «شهر و کودک سبز» در رشت برگزار شد

جشنواره «شهر و کودک سبز» با هدف حفاظت از محیط زیست و مسئولیت‌های شهروندی در این زمینه در رشت برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جشنواره «شهر و کودک سبز» با هدف حفاظت از محیط زیست و مسئولیت‌های شهروندی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار شد.

این همایش با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمع زیادی از کودکان و نوجوانان برگزار شد.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این جشنواره گفت: آزمایش‌ها نشان می دهد اگر در کنار مدارس و محل زندگی، فضای سبز باشد حافظه کودکان نیز بهتر عمل می کند.

ضیاء غیوری با اشاره به احادیث مرتبط با نگهداری محیط زیست، اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و سازمان سیما و منظر فضای سبز با اجرای این برنامه مشترک تلاش دارد تا کودکان را با مسئولیت های شهروندی آشنا کنند.

وی از کودکان حاضر در این جشنواره دعوت کرد تا همیار فضای سبز باشند و افزود: کودکان نقش موثری می توانند در نگهداری فضای سبز داشته باشند.

 

شهرداری رشت اجازه قطع درختان را نمی دهد

در ادامه این جشنواره رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به تاریخ تاسیس شهرداری رشت، گفت: رشت از نخستین شهرهایی بود که صاحب بلدیه شد.

محمدحسن عاقل منش به سرانه بالای فضای سبز و باغ‌های رشت اشاره کرد و افزود: توسعه شهر با بناهای مسکونی، تجاری و صنعتی از فضای سبز رشت کاسته و ظرف این ۱۰۰ سال فضای سبز و درختان تخریب شده‌اند.

وی همچنین گفت: در سال‌های اخیر شهرداری رشت تلاش کرده اجازه قطع درختان را ندهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: کودکان و نوجوانان می توانند با استفاده بهینه از کاغذ و مداد علاوه بر کاهش قطع درختان، به بازیافت کاغذ نیز کمک کنند.

 

نیکی قبادی از مربیان برگزیده قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این همایش، پیرامون طبیعت و فضای سبز قصه خوانی کرد. اهدای بسته آموزشی و مدادهایی که پس از اتمام قابل کاشت است، اجرای آموزشی کارشناسان سازمان فضای سبز، پخش کلیپ، اجرای مسابقه از برنامه‌های دیگر این جشنواره بود.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار