187030
۰۸ آذر ۱۳۹۷

پژوهشگر نوجوان بسیجی هرمزگان منتخب جشنواره سراسری گیاهان دارویی شد

ملیکا چشم به راه،پژوهشگر نوجوان هرمزگانی در چهارمین جشنواره سراسری و دومین جشنواره دانش‌آموزی گیاهان دارویی و طب سنتی موفق به کسب رتبه سوم شد.

به گزارش کودک پرس ، ملیکا چشم به راه، پژوهشگر نوجوان ۱۴ ساله هرمزگانی است که به همراه ایلین رضوانی زاده در چهارمین جشنواره سراسری و دومین جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی و طب سنتی با ارائه اطلس گیاهان دارویی و درمانی استان هرمزگان موفق به کسب رتبه سوم شدند.

ملیکا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به موفقیت اخیرش اظهار کرد:دومین جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور نمایندگان ۳۲استان و ارائه یک هزار طرح برگزار که در مرحله اول ۱۶۰ انتخاب شد که در این راستا نمایشگاهی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

وی افزود:حدود ۱۶۰تیم به مدت یک هفته در نمایشگاه کارهای خود را ارئه دادند که در نهایت پس از یک هفته داوری کارشناسان دو تیم از هرمزگان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند.

این نوجوان پژوهشگر اظهار کرد: به واسطه سفرهایی که با همکاری سازمان محیط زیست استان و منابع طبیعی، همراهی ایلین و استاد راهنمایمان حدود یک سال بر روی طب سنتی و گیاهان بومی منطقه گنو تحقیق و پژوهش انجام دادیم که در نهایت اطلس گیاهان دارویی و درمانی برای اولین بار در کشور با استفاده از اصل گیاه تهیه شد.

 

پژوهشگر بسیجی تصریح کرد:در سال های اخیر پژوهشهای زیادی در زمینه طب سنتی وسلول های بنیادی انجام دادیم و در دومین کنگره بین المللی کشور نیز شرکت کردم همچنین یکی از مقالات گیاه شناسی را برای نشریات فرانسوی نیز ارسال کردم.

 

ملیکا مشوق اصلی خود را برای موفقیت در این طرح حمایت های بی شائبه خانواده و همراهی مادر در تمامی مراحل پژوهش دانست و تاکید کرد:مادرم علی رغم تمامی دغدغه های زندگی همواره در کنارم حاضر بوده و انتظار می رود سایر خانواده برای موفقیت بیش از پیش فرزندانشان همراه و یاورشان باشند.

 

 

 

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی هرمز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار