موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186555
۰۵ آذر ۱۳۹۷
نوشین بیگلریان عنوان کرد؛

انتقاد یک مقام مسئول جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از وضعیت تئاتر خردسالان در کشور

نوشین بیگلریان عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از شرایط و وضعیت تئاتر کودکان در کشور انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، نوشین بیگلریان اظهار کرد: تئاتر خردسال که رده سنی 3 تا 6 سال را شامل می‌شود، باید دارای بار آموزشی، جلوه‌های بصری و به طور کلی حرفه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر خردسال بین 15 تا 30 دقیقه است، افزود: اگر مدت زمان تئاتر بیش از این دقایق باشد، باعث خستگی و عدم توجه خردسالان می‌شود.

عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه خردسالان نگاه و دید متفاوتی دارند، اضافه کرد: این گروه در مرحله آموزش و یادگیری هستند و تئاتر مربوط به آنها نیز باید موضوعات و نکات آموزشی مرتبط با مخاطب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی تئاتر خردسال این است که حالتی قصه‌گونه دارد، گفت: نکات آموزشی را باید در حالتی قصه‌گونه و به شکلی جذاب برای خردسالان عنوان کرد.

 

بیگلریان با بیان اینکه از طرح‌های بررسی شده در نهایت ۷ طرح برای حضور نهایی در جشنواره انتخاب شد، گفت: آثار انتخابی تمام ملاک‌های لازم را دارا بوده و هر کدام یکسری ویژگی‌های جذاب برای اجرا دارند.

عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اظهارناراحتی از ضعیف بودن وضعیت تئاتر خردسال در کشور بیان کرد: بخشی به نام تئاتر خردسال در کشور نداریم و به جز در ایام جشنواره هیچ تئاتر خردسالی در کشور اجرا نمی‌شود.

 

وی با اشاره به تاثیر بسیار خوب برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر تئاتر همدان، یادآور شد: تئاتر کودک و نوجوان همدان بسیار فعال شده، به طوری‌که کارگردانان مایل هستند به جای کار در بخش بزرگسال در بخش کودک و نوجوان فعالیت کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار