186516
۰۳ آذر ۱۳۹۷

روزنامه چینی: کودکان یمنی در سکوت بین‌المللی می‌میرند

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ نوشت کودکان یمنی که این روزها با قحطی گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند و زیر آتش بمباران جنگنده‌های ائتلاف قرار دارند، در سکوتی که جامعه جهانی را فرا گرفته است به کام مرگ می‌روند.

به گزارش کودک پرس ، این روزنامه روز پنجشنبه نوشت اگرچه سازمان هایی در دنیا نسبت به مرگ هزاران کودک یمنی هشدار داده اند اما هنوز کمکی در اختیار آنها قرار نگرفته است.
گزارش ادامه می دهد از شروع درگیری های یمن و بمباران های بی امان این کشور نزدیک به 85 هزار کودک یمنی به علت قحطی، گرسنگی و بیماری جان باخته اند.
این کودکان بنا به گزارش مذکور، زیر پنج سال داشته اند از طرف دیگر امروز آمارهای تکان دهنده ای منتشر می شود مبنی بر اینکه 14 میلیون نفر در یمن در معرض قحطی قرار دارند.

صندوق نجات کودکان هم به تازگی در گزارشی با استناد به آمارهای سازمان ملل براورد کرده است که از آوریل ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۸، حدود ۸۴ هزار و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال در یمن به خاطر سوءتغذیه شدید جان داده اند.

برخی از سازمان های بین المللی نسبت به این شرایط مرگبار هشدار داده و آورده اند که تاسفبار اینجا است که می توان از کشته شدن این همه انسان، کودک و زنان بی گناه در بمباران ها و تیراندازی ها و براثر بیماری ها و قحطی جلوگیری کرد.
روزنامه هنگ کنگی از دردهای بی شمار مردم یمن نوشته و آورده است بیماری و گرسنگی کودکان را در مقابل چشمان والدینشان از پا در می آورد و آنها کاری از دستشان بر نمی آید.

گزارش می نویسد 80 درصد از کمک های غذایی به یمن از طریق بندر حدیده وارد این کشور می شود که آنهم از سال گذشته میلادی به دلیل فشارها، بمباران ها و جنگ افروزی های عربستان در محاصره بوده است.

ساوت چاینا تصریح کرد بمباران های جنگنده های عربستان نیز مشکلات را دو چندان کرده است به طوری که ماه های گذشته صدها حمله هوایی باعث شد تا زندگی 150 هزار کودک یمنی به خطر بیفتد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار