موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
213855
۲۹ بهمن ۱۳۹۸

جنگ سعودی‌ها،‌ سالانه جان ۵۰ هزار کودک یمنی را می‌گیرد

وزیر بهداشت یمن روز یکشنبه با تاکید بر شرایط وخیم پزشکی و بهداشتی در یمن اعلام کرد که سالانه ۵۰ هزار کودک شیرخواره به سبب کمبود خدمات پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن با بیان این خبر افزود: یمن نیاز فوری به دست کم ۱۰۰۰ پرورشگاه و محل نگه داری اطفال برای نجات جان کودکان شیرخوار دارد.

وی گفت: حدود ۵۰ هزار کودک شیرخوار زیر ۲۸ روز سالانه به سبب نبودن امکانات پزشکی و کمبود جا برای نگه داری جان خود را از دست می دهند.

وی از همه سازمان های منطقه و بین المللی خواست که به مسئله تامین خدمات اساسی برای اطفال یمن از جمله فراهم شدن پرورشگاه ها برای کاهش دردهای آنان توجه کنند.

 

پیش از این نیز، سازمان جهانی غذا درباره عواقب کاهش ارز داخلی یمن در برابر ارزهای خارجی بر روی زندگی شهروندان هشدار داد و اعلام کرد که این مسئله باعث گرانی مواد غذایی می شود.

این سازمان بر ضرورت ادامه ارسال کمک های انسانی به یمن در کنار تلاش های انجام شده برای تحقق صلح در یمن تاکید کرد.

یمن بیش از پنج سال است که تحت محاصره و جنگ شدید از سوی ائتلاف سعودی قرار دارد.

 

مجامع بین‌المللی پیش از این هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌ کند.

مازن غانم مدیر کل حمل و نقل هوایی یمن نیز اعلام کرد، ۳۲ هزار بیمار یمنی بد حال در انتظار هماهنگی برای انتقال به خارج از این کشور برای مداوا هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار