موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185591
۲۲ آبان ۱۳۹۷

اسامی آثار پذیرفته شده دو بخش مسابقه تئاتر «ایران» و «ملل» مشخص شد

دو بخش مسابقه تئاتر ایران ۱۲ نمایش و مسابقه تئاتر بین‌الملل ۱۰ نمایش برای اجرا در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شدند.

به گزارش کودک پرس ، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۲۸ آبان ماه در همدان همراه با یک شادپیمایی آغاز خواهد شد و تا ۴ آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

بخش‌های مختلف این جشنواره شامل تئاتر کودک، نوجوان، ملل، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی، میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.

به گزارش فارس از مجموع آثار شرکت کننده در جشنواره ۷۲ اثر به بخش تئاتر کودک رسید که از این بین ۹ نمایش از ۴ شهر برای اجرا انتخاب شد و ۴۸ اثر نیز به تئاتر نوجوان رسید و ۹ نمایش نیز از ۴ شهر برای بخش نوجوان انتخاب شد.

همچنین از ۱۴۳ متقاضی مسابقه بخش خیابانی،‌ ۷ نمایش از ۵ شهر و دو نمایش میهمان و از ۹۶ اثر متقاضی بخش تئاتر خردسال نیز ۷ نمایش از ۵ شهر برای این بخش انتخاب شد. از مجموع ۱۰ نمایش رسیده به بخش تئاتر بین‌الملل نیز که تا چند روز پیش مشخص نبود این بخش برگزار شود یا خیر، هر ۱۰ نمایش برای حضور در ایران و اجرای کارهایشان انتخاب شدند.

در بخش بین‌الملل جشنواره آثاری از کشورهای هند، فرانسه، آفریقای جنوبی، بلژیک، ترکیه،‌اسپانیا،‌ایتالیا، آلمان، عراق و آذربایجان به ایران می‌آید.

 

*نمایش‌های پذیرفته شده بخش مسابقه تئاتر ایران

مجموع ۱۲ نمایش پذیرفته شده برای اجرا در بخش مسابقه تئاتر ایران شامل این آثار است:

۱-اژدها اولین حیوان خانگی به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از تهران، ۲. پدرآن به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر از تهران، ۳-پرنسس و دزد دریایی به نویسندگی دی ـ ام ـ لارسون و کارگردانیلیدا وعیدی از تهران، ۴-پینوکیو به نویسندگی و کارگردانی رضا جو شعار از بندرعباس، ۵-ترنج به نویسندگی افسانه زمانی و نسرین خنجری و کارگردانی افسانه زمانی از تهران

۶-تیستو سبزانگشتی به نویسندگی عماد نصرآبادی و کارگردانی محمد جهان پا از مشهد، ۷-چارلی و کارخانه شکلات سازی به نویسندگی فریبا دلیری و هادی حسنعلی و کارگردانی فریبا دلیری از تهران، ۸-شازده کوچولو به نویسندگی بهرام جلالی پور و کارگردانی آناهیتا غنی زاده از تهران، ۹-غول بابا به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی مهدی سیم ریز و محبوبه پاداش از مشهد، ۱۰-مخ پریشون‌های شلم به نویسندگی ساندرا فنیچل آشر و کارگردانی مریم آشوری از تهران، ۱۱-من و مادربزرگه به نویسندگی عباس دوست قرین و کارگردانی رضا روان از همدان و ۱۲-موش و گربه به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی فرزاد لباسی از همدان.

 

*آثار پذیرفته شده مسابقه تئاتر بین‌الملل

آثار پذیرفته شده مسابقه تئاتر بین‌الملل شامل ۱۰ اثر بدین شرح است:

۱-ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی محمد عاقبتی از تهران، ۲-سازهایی که صلح می‌نوازند از نوشین بیگلریان از همدان، ۳-پاهای خانم هزارپا از مهدی خجستگی از قم، ۴-جنگ بازی از علی سنامیری و عبدالحسین بناری از خارک، ۵-راز پروانه‌ها از حمیدرضا ملاحسینی از تهران،۶-قیزیل باشماق از حسن شیخ‌زاده از اردبیل، ۷-داستان یک مرد و سایه او از جوزپه سمرارو از ایتالیا، ۸-بینوایانان از کریستوف تی بالت از فرانسه، ۹-خیلی دور از کریستین گرانادوز از اسپانیا و نروژ و ۱۰-اوپس از یوردی وایدال از بلژیک.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار