موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184355
۱۳ آبان ۱۳۹۷

جشنواره تئاتر کودک فرصت شکوفایی استعدادهای فرزندان ایران است

کارگردان و مجری برنامه‌های کودک به اثربخشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: این رویداد بزرگ هنری و فرهنگی فرصتی برای کشف و شکوفایی استعدادهای فرزندان ایران است.

به گزارش کودک پرس ، مجید قناد اظهار داشت: کودکانی که امروز به تماشای تئاتر می نشینند به طور حتم بازیگر، کارگردان و نویسنده های آینده ایران می شوند.
وی اضافه کرد: تئاتر یک وسیله آموزشی است و کودکان با دیدن تئاتر با مجموعه ای از نکات اخلاقی و تربیتی آشنا می شوند.
قناد با اشاره به شعار امسال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یعنی «کودک و حقوق اجتماعی» افزود: در این شعار مفاهیم بسیاری نهفته و معلمان، مربیان و پدر و مادرها به کمک تئاتر می توانند کودکان را از حقوق اجتماعی شان آگاه کنند.
این کارگردان و بازیگر تلویزیون با قدردانی از عوامل جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: کم و کاستی های جشنواره هرسال کمتر می شود و این بهتر شدن به همت دست اندرکاران جشنواره بستگی دارد.

وی همدان را میزبان شایسته ای برای این رویداد بزرگ هنری دانست و گفت: آوازه هنردوستی و مهمان نوازی مردم همدان در همه جای کشور پیچیده است.

قناد به حضور پیشکسوتان و بزرگان تئاتر در کنار جوانان تاکید کرد و افزود: اگر چه در دنیای دیجیتال و فناوری به سر می بریم اما به تجربه پیشکسوتان نیازمندیم.
مجری محبوب برنامه های کودک یادآوری کرد: تئاتر ایران با زحمت و تلاش بزرگان به جایگاه کنونی رسیده و دست بزرگترها باید بروی شانه جوانتر ها باشد وگرنه موفق نمی شوند.

قناد به کارگردانان و بازیگران جوان تئاتر توصیه کرد: از داشته ها، تجربه و تخصص های هنری و فرهنگی افراد شاخص و صاحب نام استفاده کنند و همواره حامی و قدردان پیشینیان خود باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که نمایش های بهتری در جشنواره امسال از سراسر جهان شرکت کنند و کودکان و نوجوانان ایران نیز با اشتیاق بیشتری این نمایش ها را به تماشا بنشینند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» به دبیری مریم کاظمی از 28 آبان تا چهارم آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار