183958
۱۰ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

واگذاری ۳۰ کودک به فرزندخواندگی/ ۱۷۶ زوج متقاضی هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۳۰ کودک واجد شرایط فرزندخواندگی و امین موقت با حکم قضایی در نیمه نخست سال ۹۷ به خانواده‌های متقاضی واگذار و تحویل شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی عرب نژاد اظهار کرد: دفتر کودکان ونوجوانان در بخش شبه خانواده با هدف خدمت رسانی و توانمند سازی کودکان ونوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که از سوی دادگاه به بهزیستی معرفی می گردند و تحت حمایت و سرپرستی قرار می گیرند فعالیت می نماید.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: این مراقبت به دو شکل نگهداری و مراقبت در خانه کودکان ونوجوانان و مراقبت در خانواده  صورت می گیرد.

فعالیت ۲۲ خانه کودکان و نوجوانان غیر دولتی

عرب نژاد ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۲۲ خانه کودکان ونوجوانان غیر دولتی و یک خانه دولتی در سطح استان فعالیت نموده و ازتعداد ۳۰۳ کودک و نوجوان در گروه‌های سنی مختلف از ۰ تا ۱۸ سالگی نگهداری و مراقبت نموده اند

وی با اشاره به اینکه تعداد۱۸۱ نفر پرسنل در خانه های کودکان و نوجوانان سطح استان مشغول به فعالیت می باشند، افزود: در۶ ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۳۰ کودک واجد شرایط فرزند خواندگی و امین موقت با حکم قضایی به خانواده های متقاضی تحویل شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد ۴ فرزند واجد شرایط ترخیص از خانه های کودکان ونوجوانان سطح استان ترخیص و مستقل گردیده اند و جمعا اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

عرب نژاد اظهار کرد:  از تعداد کل فرزندان تحت سرپرستی در خانه های کودکان ونوجوانان غیر دولتی سطح استان ۲۷۸ کودک تعداد ۲۵۰ نفر دانش آموز و ۹ نفر دانشجو بوده و مشغول به تحصیل می باشند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح بیمه آتیه با هدف سرمایه گذاری برای آتیه فرزندان تحت سرپرستی در سال ۹۷ تعداد ۲۳۷ کودک تحت پوشش بیمه ای بوده است که سهم بیمه سالیانه آنان به بیمه ایران واریز می‌گردد.

پذیرش ۹۹ نفر در خانه کودکان و نوجوانان

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در شش ماهه اول ۹۷ تعداد افراد پذیرش شده در خانه و خانواده کودکان و نوجوانان ۹۹ نفر میباشد که دلایل عمده پذیرش کودکان اعتیاد و عدم صلاحیت والدین بوده است.

عرب نژاد افزود:  در بحث واگذاری سرپرستی کودکان اولویت در پذیرش سرپرستی به ترتیب با زن و شوهر بدون فرزند، سپس زنان و دختران بدون شوهر فاقد فرزند و در نهایت زن و شوهر دارای فرزند است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر تعداد متقاضیان فرزندخواندگی ۱۷۶ زوج بوده است که واگذاری کودک به زوجین بر اساس فرم امتیاز بندی میباشد و بر این اساس زمان واگذاری متفاوت است.

عرب نژاد یادآور شد: به طور متوسط تعداد کودکان دارای شرایط فرزندخواندگی سالیانه ۳۰ تا ۴۰ کودک میباشد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار