183279
۰۵ آبان ۱۳۹۷

۲هزار و ۸۰ کودک دیلمی تحت طرح تنبلی چشم قرار می‌گیرند

رئیس اداره بهزیستی دیلم استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۸۰ کودک ۳ تا ۶ ساله این شهرستان به عنوان جمعیت گروه هدف تحت طرح تنبلی چشم (آمبلیوپی) و معاینه قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس ، غلامعلی آقاجری افزود: پارسال یکهزار و 600 کودک در اجرای این طرح معاینه که 80 کودک مشکوک بودند و به مراکز بینایی سنجی ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه بینایی در انسان تا 6 سالگی در حال تکمیل شدن است، اظهارداشت: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم کودکان زیر 6 سال هستند که اگر دراین مدت بموقع درمان نشوند، احتمال کم بینایی و یا حتی نابینایی وجود دارد.
آقاجری گفت: بهزیستی در صورتیکه کودک نیاز به عینک و عمل جراحی داشته باشد بعد از ارایه مدارک تا 80 درصد و شست ,شو و سونوگرافی چشم را تقبل می کند.

رئیس بهزیستی دیلم افزود: همزمان با شروع اجرای این طرح از اول آبان ماه جاری در سراسر کشور، در این شهرستان نیز این برنامه در مرکز پیش دبستانی سبحان با حضور مسئولان در آیینی افتتاح شد.
وی یادآورشد: طرح تنبلی چشم در بهزیستی این شهرستان و در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام و همراه داشتن کپی شناسنامه کودک الزامی است.

رئیس بهزیستی دیلم گفت: این شهرستان در اجرای طرح سنجش بینایی پارسال توانست رتبه برتر را بلحاظ تعداد کودکان معاینه شده در سطح استان بوشهر کسب کند.

شهرستان دیلم با 34 هزارنفر جمعیت در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار