183261
۰۵ آبان ۱۳۹۷
انتظار ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در فارس؛

اینجا فرشتگانی کوچک چشم انتظارند

بهزیستی فارس در شش ماهه نخست امسال سرپرستی ۴۱ کودک را به متقاضیان فرزندخواندگی در استان واگذار کرد.

به گزارش کودک پرس ، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: سرپرستی ۴۱ نوزاد و کودک از ابتدای امسال از سوی بهزیستی به خانواده‌های متقاضی فرزند در فارس سپرده شده است.

معصومه فروتن افزود: از این تعداد ۲۲ کودک پسر و ۱۹ کودک دختر بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۰۹ نوزاد و کودک یک تا شش ساله در شیرخوارگاه بهزیستی فارس زندگی می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر پرونده ۷۰۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی غربالگری شده است.

این مسئول بهزیستی فارس یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ کودک معلول نیز در شیرخوارگاه فارس نگهداری می شوند که برخی دچار معلولیت جسمی و ذهنی و تعدادی نیز دچار معلولیت‌های بسیار اندک از جمله کم شنوایی هستند که آن‌ها هم باید خانواده دار شوند.
به گفته وی زن و شوهر‌هایی که پنج سال از ازدواج آن‌ها گذشته، اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارائه مدارک پزشکی و دارا بودن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی گذاشته می‌شوند.

فروتن تصریح کرد: اولویت واگذاری سرپرستی کودکان پس از خانواده های بدون فرزند ، به دختران مجرد و خانواده‌های دارای فرزند است.

۲۷ مرکز شبه خانواده در استان فارس نگهداری ۴۲۰ کودک بدو تولد تا ۱۸ ساله را بر عهده دارند که درصد بالایی از آن‌ها بدسرپرست هستند و برخی با شرکت در طرح امین موقت به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار