183183
۰۵ آبان ۱۳۹۷
فرماندار همدان عنوان کرد:

آمادگی اجتماعی و امنیتی همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک

فرماندار همدان از آمادگی اجتماعی و امنیتی همدان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی تعالی در جلسه ستاد استانی و شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در استانداری همدان برگزار شد، گفت: همدان در برگزاری همایش ها و جشنواره ها در سالهای گذشته کارنامه خوب و قابل قبولی دارد.

فرماندار همدان از آمادگی اجتماعی و امنیتی همدان برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز در این جلسه گفت: برنامه های جانبی زیادی شامل ورکشاپ ها، نمایشگاه ها و دعوت ازهنرمندان در دست اقدام است و امسال در شعار جشنواره سعی شده مباحث جهانی حمایت از کودک مورد توجه قرار گیرد.

 

اخذ ویزا برای هنرمندان خارجی در حال انجام است

مریم کاظمی بابیان اینکه برنامه ریزی های جشنواره از چندماه گذشته انجام و اکنون وارد فاز اجرایی جشنواره شده ایم، گفت: در بحث ستادی؛ کارهایی که مسئول آن هستیم در حال اجراست و کارهای نهایی با گروه ها، دعوت از میهمانان ویژه و اخذ ویزا برای هنرمندان خارجی در حال انجام است.

کاظمی افزود: کمتر از یک ماه به شروع جشنواره مانده و کارها از مرحله تئوری و تصمیم و ایده فراتر رفته و در مرحله اجرا است.

وی بابیان اینکه این جلسه برای هماهنگی مدیران اجرایی است تا مرحله پایانی و نهایی را پیش ببریم، گفت: شعار جشنواره «کودک و حقوق اجتماعی» انتخاب شده و در نظر داریم از نماینده یونیسف و از هنرمندان برجسته ای برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: توجه به موضوع حقوق شهروندی یکی از برنامه های مورد تاکید دولت است.

 

مهرداد نادری فر عنوان کرد: جشنواره امسال با شعار حمایت و احترام به حقوق شهروندی درحوزه کودکان برگزار می شود کمااینکه همدان دراین زمینه عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

مشاور و قائم مقام دبیر جشنواره نیز در این جلسه تئاتر را یکی از مظاهر تمدنی دانست و با تاکید بر برگزاری جشنواره تئاتر برای کودکان و نوجوانان گفت: از حسن نیت و حسن همدلی مسئولان استان همدان در برگزاری این جشنواره قدردانی می کنم.

اردشیر صالح پور با بیان اینکه جشنواره با حضور برجسته ترین گروه های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد؛ گفت: هنرمندانی از چهار قاره جهان در ایام برگزاری جشنواره به همدان خواهند آمد.

صالح پور با تاکید بر ایجاد روحیه نشاط در برنامه های هنری، عنوان کرد: جشنواره تئاتر را به عنوان پروژه نمی بینیم بلکه به امر فرهنگ به عنوان یک پروسه نگاه می کنیم.

 

قائم مقام دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه ابتکار و ابداع این جشنواره توسط همدان اتفاق افتاد؛ ادامه داد: اگر جامعه ای بخواهد رشد حقیقی خود را پیدا کند باید به دو نهاد مادران و کودکان توجه کند.

وی گفت: این جشنواره در کشور تنها پایلوت تئاتر کودک و نوجوان و یکی از بزرگترین جشنواره های آسیا در این حوزه است.

 

برگزاری جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

صالح پور اضافه کرد: امسال جشن بیست و پنج سالگی جشنواره و جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد و باید در کنار هم برای برگزاری یک جشن ملی و بزرگ آماده شویم.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه احکام اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره که توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسیده به اعضا اعطا شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار