182911
۰۲ آبان ۱۳۹۷

۲۷ هزار پایگاه در طرح ملی غربالگری تنبلی چشم فعالیت می‌کنند

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در طرح ملی غربالگری تنبلی چشم معاینه شدند و امسال این طرح با هدف پوشش صددرصدی در ۲۷ هزار پایگاه انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «مینو رفیعی» در مراسم افتتاح طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم با بیان اینکه سازمان بهزیستی نسبت به همه ارگان های دیگر با مشکلات افراد کم توان آشنایی بیشتری دارد، گفت: به همین خاطر سازمان بهزیستی مصر است تا با انجام برنامه های خود از بروز کم توانی در افراد جلوگیری نماید.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون و 300 هزار کودک در طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند، گفت: حدود 90 هزار کودک دارای اختلالات بینایی تشخیص داده شدند که از این تعداد 17 هزار نفر دچار تنبلی چشم بودند.

وی با بیان اینکه اگر در مورد این کودکان مداخله بهنگام صورت نمی گرفت این افراد دچار کم بینایی شدید و یا نابینایی می شدند، گفت: در این صورت نقش اجتماعی آنها در زندگی دچار مشکلات زیادی می شد ولی برنامه تنبلی چشم با هدف ارتقای کیفیت زندگی برای سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این برنامه از سال 94 شروع شده که تاکنون 37 میلیون کودک معاینه شده اند، گفت: 37 میلیون معاینه بیانگر خدمت بسیار بزرگی است که در سطح جامعه انجام شده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این طرح اگر خانواده هایی دچار مشکلات مالی باشند مورد حمایت قرار می گیرند، گفت: در صورتی که این خانواده ها نیاز به عینک و یا عمل جراحی داشته باشند هزینه های آن توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود و در سازمان بهزیستی پیگیری ها در سطح 90 درصدی انجام می شود.

رفیعی با بیان اینکه برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح غربالگری، اپتومتریست و دکتر بینایی انجام می شود، گفت: برای موفقیت در این طرح نیازمند این هستیم تا خانواده ها مشارکت جدی ای داشته باشند و برای غربالگری به پایگاه های ما مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه در سطح اول غربالگری در پایگاه ها توسط E Chart‌ صورت می گیرد، گفت: اگر کودک از خط 7 به بعد E Chart‌ را نتواند بخواند به سطح 2 که اپتومتریست است، ارجاع داده می شود و اگر کودک باز هم مشکل داشت به چشم پزشک ارجاع داده می شود و تمام پروسه درمان توسط غربالگر پیگیری می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار