موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182883
۰۲ آبان ۱۳۹۷
یک نویسنده کودک و نوجوان:

نوشته‌های «کلر ژوبرت» زلال است

احمدی خواستار اهدای کتاب «نذر پرپرک» به بچه‌های دوستان و آشنایان شد و گفت: در این شرایط اقتصادی کمتر کسی مثل کلر ژوبرت کتاب‌هایش را نذر می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، «حسن احمدی» در مراسم رونمایی از کتاب «نذر پرپرک» اثر «کلر ژوبرت» که در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، گفت: این سالن مرا به سال 1360 می برد، زمانی که با قیصر امین پور، احمد عزیزی، نصرالله مردانی، سلمان هراتی و خانم کاشانی شعر می خواندیم. این اتاق، اتاق پربرکتی است و خاطرات زیادی را تداعی می کند. کتاب های کلر ژوبرت بسیار زیبا و روان است. کتاب نذر پرپرک که امروز رونمایی می شود برای بچه ها تا سن 12 سال نیز قابل استفاده است.

این نویسنده کودک و نوجوان، یکی از حسن های کتاب های کلر ژوبرت را تصویرگری خوب آن دانست و افزود: خانم ژوبرت نوشته هایشان بسیار زلال است. ایشان در کتاب «راکن پیر» تولد و مرگ را بسیار قشنگ برای بچه ها جا انداختند. خوشبختانه انیمیشن این کتاب نیز ساخته شد. به خانم ژوبرت تبریک می گویم که قلم ساده، زلال و زیبایی دارند، مسلما خودشان زلال و صادق هستند که چنین قلمی دارند. به دلیل شرایط اقتصادی که پیش آمده کمتر کسی مثل ایشان کتاب هایش را نذر می کند. کتاب نذر پرپرک بسیار ساده، قابل هضم و درک برای بچه ها است. در این کتاب امام حسین (علیه‌السلام) به خوبی به بچه ها معرفی شده است. من پیشنهاد می کنم که بزرگترها این کتاب را تهیه کنند و به بچه های دوست و آشنا آن را بدهند.

بر اساس این گزارش، «صادق رضایی»، رییس حوزه هنری کودکان و نوجوانان در این مراسم اظهار داشت: خرسندیم که اولین کتاب مهرک اربعینی شد و این ان یکادی است بر روی کتاب های ما که حسینی شوند. شروع کار کودکانه های اربعین از مرکز ترجمه حوزه هنری بود و ما به این افتخار را دادند که مشارکت داشته باشیم. امسال یک کتاب شعر نوجوان به زبان اردو ارایه کردیم.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان اینکه نذر یک امر قرآنی و آسمانی است، عنوان کرد: مادر حضرت مریم نذر کرد که فرزندش پسر شود و او را خادم مسجد کند اما وقتی بچه دختر شد باز هم نذر خود را ادا کرد. خداوند فرموده است که نذرتان باید برای من و قربت الی الله باشد، نیت نذر خیلی مهم است. یکی از بهترین نذرها نذر فرهنگی است. انفاق نیز یکی دیگر از نذرهاست که در محرم و صفر بیشتر است. نذر فرهنگی به معنای کم کردن اطعام و سایر نذرها نیست. امیدوارم خداوند به همه ما فعالان فرهنگی توفیق نذر فرهنگی دهد که این کار را با اخلاص و قربت الی الله توسعه دهیم.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار