182596
۰۱ آبان ۱۳۹۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت:

ثبت جشنواره ادبیات کودک کاشان در تقویم ملی

میثم نمکی برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان را اتفاق مبارکی دانست که می‌تواند در انس با کتاب و افزایش کتابخوانی موثر باشد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم این جشنواره را در تقویم ملی کشور به‌عنوان یک رویداد فرهنگی ثابت ثبت کنیم.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، درباره جشنواره ادبیات کودک و نوجوان گفت: کاشان به لحاظ پیشینه فرهنگی و دارا بودن مفاخر ادبی ظرفیت اینکه پایتخت کتاب باشد و جشنواره‌هایی مانند جشنواره ادبیات کودک و نوجوان را دارد.

میثم نمکی افزود: رویدادهایی که در حوزه فرهنگ انجام می‌شود جریان‌سازی موثری را در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و تقویت فرهنگ عمومی به‌دنبال دارد و در این میان طبیعتا حوزه کودک و نوجوان از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که جنبه آموزشی و مهارت‌افزایی و بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه و انجام فعالیت‌های فرهنگی اهمیت بسیاری دارد و برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان هم اتفاق مبارکی است که می‌تواند مانند جشنواره فیلم کودک، تئاتر کودک و … در بخش انس با کتاب و افزایش علاقه بچه‌ها به کتابخوانی موثر باشد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با حمایت‌های بخش خصوصی و اجرای برنامه‌های این رویداد فرهنگی بتوانیم این جشنواره را به یک جریان عمومی در سطح کشور تبدیل کنیم تا هم کتابخوانی تقویت شود، هم با تاثیری که بر ذهن کودکان دارد سبب افزایش مهارت افزایی و برزو خلاقیت در آن‌ها ‌شود. همچنین شاهد بروز و ظهور استعدادهای خلاق به منظور دستیابی به تولیدات بهتر باشیم.

نمکی اظهار امیدواری کرد با حمایت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی از نظر هم‌افزایی و برنامه‌ریزی گام مهمی در این زمینه برداشته شود و بتوانیم این جشنواره را در تقویم ملی کشور به‌عنوان یک رویداد فرهنگی ثابت ثبت کنیم.

جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان از 22 تا 24 آذرماه 1397 در کاشان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار