182270
۲۹ مهر ۱۳۹۷
مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک:

مسیر ورزش قهرمانی از ورزش دانش‌آموزی می‌گذرد

مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای از ورزش دانش‌آموزی می‌گذرد و اغلب افرادی که به ورزش قهرمانی می‌رسند، از مدرسه آغاز می‌‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سید نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک در ستاد عالی تشکیلاتی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ورزش در آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: قانونی در سال ۱۳۰۶ وضع شد که حداقل یک ساعت ورزش را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود البته این قانون چندان پایدار نبود.

سجادی اضافه کرد: از حدود پنج سال پیش المپیادهای ورزشی دانش‌آموزی به مدارس آمد که می‌تواند به بهبود ورزش قهرمانی هم کمک کند.

وی افزود: ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای از ورزش دانش‌آموزی می‌گذرد و اغلب افرادی که به  ورزش قهرمانی می‌رسند، از مدرسه آغاز می‌‌کنند بنابراین اگر برنامه ورزشی کف حیاط مدرسه باشد نه تنها ضرر نمی کنیم بلکه سود هم می بریم.

 

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با اشاره به اینکه هفت گروه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: اخیرا با کمک ستاد پارالمپیک محتوایی را تولید کردیم که از دیروز به مدارس ارسال شد و شامل آشنایی با رشته‌های ورزشی پارالمپیک است.

وی افزود: قصد داریم از این طریق ورزش را در مدارس استثنایی، با سیاست‌های پارالمپیک همسو کنیم تا به کانون استعدادیابی ورزشی تبدیل شوند، به‌ویژه اینکه جانبازان ما هم پا به سن گذاشتند و باید ورزشکاران جدید وارد میدان شوند.

 

قدمی با بیان اینکه ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی داریم، اظهار کرد: با همکاری معاونت تربیت بدنی وزراتخانه سعی می‌کنیم برای هر مدرسه، نیروی متخصص مرتبط را تربیت کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار