181347
۲۳ مهر ۱۳۹۷

پزشکی قانونی و مراجعات کودک‌آزاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۴ کودک مورد آزار و اذیت والدینشان قرار گرفته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر حمیدرضا نظیفی افزود: طی 6 ماهه نخست امسال 4 کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب‌وجرح حاصل از کودک‌آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه  کرده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 2 کودک دختر و 2 کودک پسر می‌باشند.

وی اظهار کرد: همچنین طی 6 ماهه نخست سال گذشته 4 کودک مورد اذیت و آزار پدر یا مادرشان قرارگرفته‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 3 کودک دختر و یک پسر هستند.

عضو شورای قضائی استان بیان کرد: مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی 6 ماهه نخست امسال و سال ماقبل نشان می‌دهد که مراجعات کودک‌آزاری نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته کاهش یا افزایشی نداشته است.

وی افزود: بررسی‌های گروه آمار و انفورماتیک پزشکی قانونی لرستان نشان می‌دهد که همچنین طی 12 ماهه سال گذشته 12 کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب‌وجرح حاصل از کودک‌آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 11 کودک دختر و 1 کودک پسر می‌باشند.

عضو شورای قضائی استان لرستان تأکید کرد: در مبحث کودک‌آزاری ترس از آبروریزی مانعی جدی سر راه گزارش این آزارهاست، بر این اساس باید اذعان کرد که موارد آزارها بسیار بیشتر از این است که خود نشان‌دهنده افزایش خشونت در جامعه و کاهش آستانه تحمل است.

نظیفی اضافه کرد: کودک‌آزاری اثرات مخرب بر فرزندان گذاشته و آن‌ها را دچار مشکلاتی نظیر بروز رفتارهای تهاجمی در بین همسالان، افسردگی، اضطراب، شب‌ادراری و مشکلات تحصیلی می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه کودک‌آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی نهفته در جامعه است، افزود: سلامت اجتماعی کودک در کنار قانون باید بستر اجتماعی و فرهنگی برای تغییر هر رویکرد فراهم شود، در غیر این صورت هیچ‌یک از اقدامات نمی‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار