180956
۲۱ مهر ۱۳۹۷
در هفته کودک و نوجوان کلید خورد؛

آموزش رفتار صحیح شهروندان با کودکان کار

به مناسبت هفته کودک و نوجوان موسسه نیکوکاری حمایت از کودکان کار نحوه رفتار صحیح با این کودکان را به شهروندان اصفهانی آموزش داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیر موسسه نیکوکاری حمایت از کودکان کار با بیان این که در استان اصفهان بیش از 350 کودک کار شناسایی شده گفت: موسسه سرمد با نظارت بهزیستی حمایت های آموزشی و روانی لازم را از کودکان کار و خانواده های آن ها انجام می دهد.

پور نیک با اشاره به اینکه این کودکان در خیابان ها مورد تعرض و سواستفاده افراد قرار می گیرند افزود: رفتار نامتعارف شهروندان به آنها آسیب روانی وارد می کند.

وی با بیان اینکه در این موسسه به کودکان کار ساخت صنایع دستی و کارهای زود بازده آموزش داده می شود تا کمتر در خیابان ها دستفروشی کنند گفت: همچنین در این موسسه کلاس های آموزشی، کمک درسی و کامپیوتر، کتابخوانی و روباتیک به کودکان کار آموزش داده می شود.
پور نیک با اشاره به این که این نهاد مردمی زیر نظر بهزیستی استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: پیگیری وضعیت تحصیلی و تامین بخشی از شهریه مدارس بخشی از فعالیت های این نهاد برای کودک کار و خیابانی است.

وی گفت: فقط در قبال خرید به کودکان پول بدهید و از دادن مبلغی اضافه خودداری کنید همچنین به دلیل اینکه معمولا این کودکان دچار سوتغذیه هستند سعی شود به آنها خوراکی داده شود .

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار