180041
۱۶ مهر ۱۳۹۷
برنامه‌های هفته کودک در سمنان؛

از برگزاری همایش خیابانی تا تمرین زندگی خوب

۳۸ هزار کودک و نوجوان سمنانی زیر چتر حمایتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هستند و برنامه‌های هفته کودک در سمنان از برگزاری همایش خیابانی تا تمرین زندگی خوب را شامل می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشستی با اصحاب رسانه که به‌منظور اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک و جشنواره استانی قصه‌گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد، هدفمند کردن مهارت کودکان و نوجوانان برای شکل‌دهی آینده‌ای بهتر را از رویکردهای این اداره کل دانست.

وی اظهار داشت: هنر، زبان خوبی برای منتقل کردن بسیاری از آموزه‌هاست و با تکیه بر این توانمندی، می‌توان کودکان را به انجام فعالیت‌های مفید و سازنده ترغیب کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت و اقدامات فرهنگی این نهاد در ساخت جامعه‌ای بهتر، توجه به این مراکز را در بحث تأمین منابع مالی ضروری دانست و افزود: این حمایت منجر به اجرای هر چه بهتر فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون می‌شود و ضروری است تا نهادهای حامی به این سازمان بیشتر توجه کنند.

 

فعالیت‌ کانون در 4 شاخه مهم

جمال با اشاره به پیگیری فعالیت‌های کانون در چهار شاخه فرهنگی، هنری، علمی و مذهبی اظهار داشت: در بعد مذهبی و ترویج فرهنگ عاشورا، سعی شده است تا آموزه‌های قیام عاشورا با زبان قصه برای کودکان تشریح شود تا کودکان درک جامع‌تری از قیام سالار شهیدان (علیه‌السلام) و محرم داشته باشند و این فرهنگ غنی مورد بی‌مهری کودکان و نوجوانان قرار نگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به اینکه امور مربوط به کودک و نوجوان و انتقال بسیاری از مفاهیم ناب در شاخه‌های مختلف تنها توسط متخصصان این حوزه ثمربخش خواهد شد، اضافه کرد: اقدامات حوزه کودک و نوجوان، تخصصی و نیازمند فعالیت متخصصان این حوزه بوده که علومشان به‌روز و متناسب با روحیات کودکان و نوجوانان است.

وی به ضرورت اعتماد خانواده‌ها به این نهاد اشاره و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در کنار خانواده‌ها و آموزش و پرورش و نهادی دلسوز و آگاه است و فعالیت کارکنان این نهاد، متمرکز به رشد فکری کودکان با شیوه‌های خاص و کیفی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: به‌منظور پرورش صحیح کودکان در حوزه فرهنگ و هنر باید خانواده‌ها به کانون اعتماد کرده تا سیر پرورش و شکوفایی افراد زیرپوشش این نهاد به‌خوبی طی شود.

 

رویکردهای برنامه‌های هفته ملی کودک

جمال ترغیب کودکان و نوجوانان به فرهنگ کتاب‌خوانی را از رویکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دانست و افزود: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی به‌درستی به کودکان منتقل شود، تمایل آنان به کتاب‌خوانی افزایش می‌یابد و با اشاعه این فرهنگ، شاهد مشکلات کمتری در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک، چند رویکرد مهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: توجه به مسأله زیست‌محیطی و بحران آب، روش تربیتی محرم در قالب قصه‌گویی، انرژی نو، حمایت از کالای ایرانی و صرفه‌جویی همگانی از رویکردهای این اداره کل در هفته ملی کودک و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌ روزشمار هفته کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: 14 مهر روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، 15 مهر «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی»، 16 مهر «کودک، صلح، بازی و نشاط»، 17 مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، 18 مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، 19 مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام‌گذاری شده و متناسب به شعارهای هر روز برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

 

برگزاری همایش خیابانی آیندگان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری همایش خیابانی آیندگان در روز 16 مهر با شعار «به ما اعتماد کنید؛ آینده را می‌سازیم» خبر داد و گفت: این آیین با حضور 400 نفر از اعضای کانون برگزار و ضمن حفظ حرمت محرم، به مقوله نشاط هم توجه می‌شود.

جمال با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین و ضرورت توجه به بازی‌های رایانه‌ای متناسب با سیاست‌ها و رویکردهای کانون اظهار داشت: نخستین دوره رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای ایرانی- اسلامی اعضای پسر کودک و نوجوان مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری سمنان با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» به‌زودی در سمنان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: سعی شده اجرای این بازی‌ها با شعارهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همخوانی داشته باشد.

جمال با اشاره به اینکه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش علمی، عمومی و ملی پیگیری شد، افزود: از میان 688 قصه‌گو، 22 نفر به تهران معرفی شده و پس از ارزیابی‌ها، پنج نفر به مسابقات بین‌المللی معرفی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از عضویت 38 هزار کودک و نوجوان در مراکز 23گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 13 هزار و 870 نفر در روستاها سکونت دارند و از کانون خدمات می‌گیرند.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار