179487
۱۲ مهر ۱۳۹۷
مدیر کل بهزیستی استان:

فقط ۱۲ درصد کودکان واجد شرایط فارس مهدکودک می‌روند

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه در این استان چهل و یک هزار کودک زیر پنج‌سال در مهدهای کودک حضور دارند، گفت: فقط ۱۲ درصد کودکان زیر پنج‌سال فارس به مهدکودک می‌روند.

به گزارش کودک پرس ، سید مرتضی موسوی در جمع خبرنگاران، گفت:  در فارس 1100 کودکستان وجود دارد که 649 کودکستان در مناطق روستایی است.

او با بیان اینکه با اعمال تخفیف ویژه شهریه برای جذب کودکان به مهدهای روستایی تلاش شده است، گفت: نزدیک به ۱۷ هزار کودک در کودکستان‌های روستایی و حاشیه شهر غذای گرم دریافت می‌کنند. براساس تحقیقات انجام شده ۷۳ درصد از کودکان حاضر در کودکستان عملکرد آموزشی بهتری در فراگیری دروس زبان خارجی و ریاضی نسبت به سایر دانش آموزان دارند.

وی همچنین بر لزوم نظارت بر کودکستان‌ها تاکید و عنوان کرد: تمام مراکز نگهداری کودکان در استان فارس مجهز به دوربین مدار بسته است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از نقض قوانین و موارد اخلاقی در کودکستان‌های فارس ارائه نشده است، گفت: ۸۰ درصد کودکان کار فقط کار می‌کنند و ۲۰ درصد آنان خیابانی هستند. ۷۹ درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه هستند و پسران بیش از ۹۰ درصد کودکان کار و خیابانی را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: سال گذشته در فارس ۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد کودک‌آزاری و همسرآزاری به مراکز بهزیستی گزارش شد که آزار و اذیت کودکان موارد بیشتری را شامل می‌شد.

موسوی با ییان اینکه فقر مادی و فرهنگی والدین معتاد به مواد مخدر،  علل عمده بروز معضل کودکان کار و خیابانی است، گفت: تعدادی از کودکان هم برای مهارت‌آموزی و کسب تجربه به کار مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۴۱۱ کودک در مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی فارس ساماندهی شده‌اند، افزود: خوشبختانه با آزمایش‌های انجام شده بر روی این کودکان هیچ نشانه‌ای از بیماری‌های خطرناک و واگیر و حاد دیده نشد. تعداد کودکان حاضر در مراکز نگهداری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که علت این مهم نیز ایجاد مرکز نگهداری کودکان کار در مرودشت است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار