179016
۱۰ مهر ۱۳۹۷

همبستگی کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین در حرم مطهر رضوی

۹ مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز «همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده که نمادی از دادخواهی کودکان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین است.

به گزارش کودک پرس ، 18 سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ میلادی در روز ۹ مهرماه “محمد الدره” نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد، توسط یک سرباز مسلح دربرابر دیدگان پدر، مردم و شبکه‌های خبری به شهادت رسید.

 

این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز «همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده که نمادی از دادخواهی کودکان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین است.

 

ابراز همدردی مسلمانان ایرانی و غیر ایرانی با کودکان فلسطینی

امروز بعد از ظهر هم زمان با این روز صحن قدس حرم علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) میزبان مجاوران و زائران ایرانی و غیر ایرانی بود که برای همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به مشهد آمده بودند. در این تجمع بیانیه‌های متعددی توسط نماینده حزب الله لبنان، نماینده فلسطین و نماینده ایران قرائت شد.

وقتی وارد صحن قدس می‌شوی اول از همه بادیدن سقاخانه‌ای که در وسط صحن است به یاد قبه‌الصخره در شهر بیت المقدس می‌افتی که ابعادش به مناسبت قرار گرفتن در آستان امام هشتم، یک هشتم اندازه واقعی است.

ریحانه صادق نیا یکی از دانش آموزان مشهدی بود که به عنوان نماینده ایران بیانیه‌ای را قرائت کرد. وی به خبرنگار ما گفت:بیانیه‌ای که در این مراسم وظیفه قرائت آن را دارم بیانیه‌ای است از طرف دانش آموزان بسیجی استان خراسان رضوی تا نمادی باشد که دولت استعمار گر صهیونیست بفهمد فلسطین تنها نیست و همه مردم ما در کنار فلسطینی‌ها هستند.

صادق نیا افزود:ما نوجوانان انقلابی مردم مشهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با آرزوی فرج یگانه منجی بشریت و استعانت و یاری خداوند متعال برای سرنگونی مظهری از ظلم و خشونت از همه نوجوانان و جوانان اسلام می‌خواهیم برای احیا سخن پیامبر که دعوت کننده همه مسلمانان برای یاری مظلومان است لبیک گویند.

احمد سقر هم جوانی لبنانی بود و از طرف حزب الله لبنان بیانه‌ای را هم به زبان فارسی و هم به زبان عربی قرائت کرد. وی در گفتگو اختصاصی به خبرنگار ما گفت: به خواهران و براداران نوجوان خود در غزه می‌گوییم که آزادی شما و سرزمینتان نزدیک است و چیزی به پایان رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی باقی نمانده است پس مقاوم بمانید و ما یربازان حزب الله لبنان به فرمان امام خامنه‌ای آماده هرگونه کمک و همراهی با نوجوان و جوانان فلسطینی برای پس گیری سرزمینشان و آزادی قبله اول مسلمانان از بند رژیم صهیونیستی هستیم.

حمید از فلسطین هم به عنوان نماینده این کشور بیانیه‌ای را قرائت کرد. وی هم به خبرنگار ما گفت: فرقی نمی‌کند که شیعه باشی یا سنی، همه ما مسلمانیم و باید تاکیدمان روی وحدت باشد. ما در این جا جمع شده ایم تا با وحدت خود حمایت خود را از کودکان و نوجوانان فلسطینی نشان دهیم، زیرا کودکان و نوجوانان آینده سازان امت اسلام هستند.

 

زائران عراقی هم برای دیدن مراسم و شرکت در ان به صحن قدس آمده بودند.
یکی از این زائران به خبرنگار ما گفت:ما از عراق آمده ایم و با دیدن این اجتماع در آن شرکت کردیم و همواره بروحدت اسلامی تاکید می‌کینم؛ فلسطین مطعلق به کل امت اسلام است، ما به دنبال اسلام اصیل ایرانی هستیم نه اسلام آمریکایی و تمام ملت‌های اسلام همه یک امت واحدند.

 

افتتاح ایستگاه‌های هم بستگی در صحن قدس حرم رضوی/این ایستگاه‌ها تا ۵ شنبه دایر هستند

خانم مقیمی مدیرداخلی جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان خراسان رضوی با اشاره به این که حدود ۱۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت کرده اند گفت: با توجه به فضایی که در صحن قدس حرم مطهر رضوی فراهم شده اولین ایستگاه هم بستگی با این اجتماع افتتاح می‌شود، این ایستگاه‌ها تا ۵ شنبه شب برای زائران و مجاوران امام رضا (علیه‌السلام) بعد از نماز مغرب و عشا برنامه‌های هنری و فرهنگی ارائه بدهند که تئاتر مفهومی، نمایشگاه عکس، نقاشی و مسابقه با موضوع فلسطین از حمله این برنامه‌ها است.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که این اجتماعبه همت بسیج دانش آموزی خراسان رضوی و دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین خراسان رضوی برگزار شد.

گفتنی است برپایی ایستگاه‌های هم بستگی آن هم در حرم سراسر نور امام مهربانی‌ها (علیه‌السلام) می‌تواند در آشنایی مردم با حقیقت درد‌های جبهه مقاومت بویژه مردم مظلوم غزه و روشنگری درراستای شناساندن مصادیق عینی ظلم و عدالت، آزادی و اسارت، دروغ و حقیقت و آزادگی و رشادت، آشناسازی قشر کودک و نوجوان با مقاومت اسلامی و راهکار‌های جنگ فرهنگی در این جبهه و مشارکت آنان برای حفظ ارزش‌های ملی و مذهبی بسیار تاثیر گزار باشد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار