17896
۲۱ خرداد ۱۳۹۶

فروش 100 هزار تومانی فیلم‌های کودک از فاجعه هم عمیق‌تر است

تقریبا همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جدی در سینمای کودک و نوجوان صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که این سینما به شدت به یک برنامه‌ریزی هدفمند نیاز دارد.

به گزارش کودک پرس، محمدرضا خردمندان در سی امین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان با فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» در جشنواره حضور دارد و این جشنواره را محل گردهمایی فیلمسازان این حوزه می‌داند. وی  با اشاره به اهمیت این جشنواره افزود: جشنواره کودک و نوجوان تنها منبع تغذیه فیلم‌های کودک و نوجوان برای یکسال آینده این سینما است.

وی به ضعف سرمایه‌گذاری در سینمای کودک اشاره کرد و گفت: تقریبا همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جدی در سینمای کودک و نوجوان صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که این سینما به شدت به یک برنامه‌ریزی هدفمند نیاز دارد.

این کارگردان ادامه داد: ما برای یک طیفی کار می‌کنیم که تاثیرپذیرترین مخاطب سینما است. شخصیت این طیف هنوز شکل نگرفته و به شدت انعطاف‌پذیر است که ما می‌توانیم با سینمای قدرتمند تخیل کودکان را قدرتمند کنیم. شجاعت، بزرگی و هدفمند بودن را به آن‌ها آموزش بدهیم. همانطور که این نگاه در تمام دنیا به صورت جدی دنبال می‌شود.

خردمندان افزود: در تمام دنیا شاهد آثاری در این ژانر هستیم که علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز آن را دنبال می‌کنند چرا که یک بسترسازی و فرهنگ‌سازی عمیق در این زمینه ایجاد شده است.

کارگردان «بیست و یک روز بعد» ادامه داد: باید دید علت این موضوع چیست. آیا سطح کیفی آثار به حدی پایین است که فروش نمی‌کند یا زمان و سانس‌هایی که برای اکران این دسته از فیلم‌های در نظر می‌گیرند زمان‌های بدی است؟!

خردمندان در یک طرح پیشنهادی عنوان کرد: به عنوان مثال اکران مدرسه‌ای می‌تواند تا حدی این کم فروشی را جبران کند. مثلا با گذاشتن زنگ سینما در مدارس این موضوع تا حدی پیگری می‌شود البته اگر بردن دانش‌آموزان به سینما هر هفته اتفاق بیافتد. این تقاضا در تولید و ساخت هم تحول ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» با پخش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با دریافت پروانه نمایش نیمه دوم مرداد ماه جاری وارد سینماهای کشور می‌شود. این فیلم به کارگردانی محمدرضا خردمندان به تازگی در سی‌امین جشنواره فیلم بی‌المللی کودک و نوجوان پذیرفته شده و در معرض قضاوت قرار خواهد گرفت.

به گفته کارگردان، این فیلم برای اکران عمومی از نظر فنی و جلوه‌های ویژه بصری ارتقا یافته و همین نسخه به جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز فرستاده شده است. «بیست و یک روزبعد»اولین اثر سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان است که برای نمایش درسی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تولید شد و برای نخستین بار هم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی،رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم داستان نوجوانی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.

منبع : آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار