موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
178595
۰۸ مهر ۱۳۹۷
بندپی عنوان کرد:

نیاز به ساخت ۱۰۰ هزار مهدکودک وجود دارد/ رصد تربیتی مربیان

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار مهدکودک در کشور، گفت: باید برای احداث مهدهای کودک از بخش خصوصی حمایت شود.

به گزارش کودک پرس ، انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به این سؤال که در کشور نیاز به تأسیس چند مهدکودک وجود دارد؟ گفت: اکنون ۱۵ درصد کودکان کشور از مهدکودک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی آمادگی احداث مهدهای کودک مورد نیاز را دارد، گفت: باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا تأسیس مهدکودک برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد. بسیاری از خانواده‌ها هزینه شهریه کودکان خود را ندارند. معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی در استان‌های کم‌برخوردار و محروم علاوه بر اینکه یک وعده غذای گرم به کودکان می‌دهد، قسمتی از شهریه مهدهای کودک را هم می‌پردازد و حتی در ساخت مهدهای کودک هم کمک می‌کند.

محسنی بندپی افزود: با ۱۷ هزار مهدکودک، ۱۵ درصد کودکان کشور را تحت پوشش قرار داده‌ایم؛ بر این اساس به شش برابر این تعداد یعنی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار مهدکودک در کشور نیازمندیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به این امر که بخش مهمی از تربیت کودکان با توجه به حضور والدین در محل کار برعهده مربیان مهدهای کودک است، در این راستا مربیان مهدهای کودک چه آموزش‌هایی برای تربیت صحیح کودکان دریافت می‌کنند؟ اظهار کرد: تولید محتوا برای مهدهای کودک روند بررسی و تأیید را طی می‌کند و به آنچه را قانون مشخص کرده است عمل می‌کنیم. برای مربیان هم در مقاطع مختلف آموزش‌هایی ارائه و وضعیت آن‌ها بررسی می‌شود و در نهایت گزینش می‌شوند. بهزیستی بر مهدهای کودک نظارت دارد و دائماً مهدها و مربیان رصد می‌شوند تا در چهارچوب مدنظر و ویژگی‌های اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماع‌پذیری و … برنامه‌های خود را انجام دهند. تلاش می‌کنیم به رفع مشکلات اصلی بپردازیم و وارد مسائل حاشیه‌ای و فرعی نشویم.

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار