178266
۰۷ مهر ۱۳۹۷

علت مرگ مشکوک کودک شیرخوار در فردوس

کودک شیرخواری که هفته گذشته به دلیل حالت تهوع به اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس مراجعه کرده بود پس از چند ساعت از تزریق داروی ضد تهوع فوت کرد.

به گزارش کودک پرس ، ایمان طلب سرپرست بیمارستان شهید چمران فردوس گفت :کودک شیرخوار در بدو ورود بدحال نبوده و داروی ضد تهوع به مقدار کم برای وی تجویز شد و پس ازتزریق کودک به منزل فرستاده شد.

وی افزود : پس از حدود سه ساعت کودک شیرخوار با حال عمومی بد بار دیگر به اورژانس مراجعه می کند .

سرپرست بیمارستان شهید چمران گفت : با توجه به علایم و شرح حال متخصص اطفال وضعیت بیمار نشان دهنده مسمومیت دارویی نبوده و کودک دچار بیماری متابولیکی بوده است.

ایمان طلب افزود : متاسفانه رشد این بیماری در کودک به حدی بوده فرصت اعزام بیمار به شهر دیگر را فراهم نکرد و کودک در بیمارستان فوت کرد.

وی ادامه داد : برای بررسی بیشتر موضوع با متخصصین اطفال بیرجند و مشهد این موضوع پیگیری شد و انها نیز وجود بیماری متابولیکی را تایید و مرگ بر اساس مسمومیت دارویی را رد کردند.

 

سرپرست بیمارستان شهید چمران بیان کرد : بیماری متابولیکی یک بیماری نادر است که در کودکان شیرخوار زیر یک سال ایجاد می شود.

ایمان طلب گفت : این بیماری علایم خاصی ندارد و سرماخوردگی یا اسهال و استفراغ ساده می تواند سیر بیماری را افزایش دهد و در بعضی اوقات منجر به مرگ کودک شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار