178091
۰۵ مهر ۱۳۹۷

جشنواره خوارزمی از راهکارهای هویت‌یابی دانش‌آموزان است

رییس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اصفهان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی از راهکارهای هویت‌یابی دانش‌آموزان است که می‌تواند جلوه‌های مهم درسی دانش‌آموزان را فراهم کند.

به گزارش کودک پرس ، علی اعرابی رییس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی از برنامه های دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش آموزان دوره اول متوسطه اجرایی شد ، اظهار کرد: این دوره تحصیلی ، هویت‌یابی دانش آموزان انجام می‌شود و برگزاری این جشنواره از راهکارهای هویت‌یابی دانش‌آموزان است ؛ جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از برنامه هایی است که می‌تواند جلوه های مهم درسی دانش آموزان را فراهم کند و زمینه ایجاد فرصت و تجارب علمی و عملی دانش آموزان را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت یادگیری و تربیت همه جانبه دانش آموزان نیازمند توجه به ابعاد مختلف و اجرای مطلوب برنامه درسی است ، افزود : ۲۰۲ هزار نفر – رشته ، دانش آموز در چهارمین دوره جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

رییس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد : چهارمین جشنواره خوارزمی از رشد کمی و کیفی در محورهای شش گانه برخوردار بود و مدیران و دبیران تلاشگر دبیرستان های دوره اول متوسطه استان و اولیای دانش آموزان سه رکن اصلی و مهم موفقیت استان در ارتقای کمی و کیفی جشنواره بودند و در ترغیب، تشویق و حمایت از دانش آموزان در اجرای مطلوب فرایند جشنواره تلاش بسیاری صورت گرفت.

 

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره در هفته اول تیرماه امسال سال جاری با حضور ۵۹۳ نفر از دانش آموز استان گفت: تعداد تیم ها و نفرات راه یافته به مرحله استانی ۶۴ تیم در محور پژوهش ، ۶۴ نفر در محور ادبیات ، ۱۰۶ تیم در محور زبان انگلیسی ، ۱۲۵ تیم در محور فعالیت‌های آزمایشگاهی ، ۶۴ تیم در محور دست سازه و ۳۴ تیم در محور بازارچه بودند.

اعرابی با اشاره به راهیابی دانش‌آموزان استان به مرحله کشوری مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استان اصفهان، در چهارمین دوره کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی کشوری که مرداد ماه امسال در مشهد مقدس برگزار شد موفق به کسب رتبه دوم شدند.

رییس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اصفهان با بیان اهداف جشنواره خوارزمی اظهار کرد : جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف شناسایی علایق، استعدادها و توانمندی های دانش‌آموزان، ایجاد روحیه کارآفرینی ، زمینه‌سازی به منظور انتخاب آگاهانه رشته‌های تحصیلی و شغلی ، هدفمند کردن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ، انعطاف‌بخشی به محیط های یادگیری و موارد دیگر برگزار می شود.

 

وی درباره محورهای این جشنواره گفت : هر سال جشنواره نوجوان خوارزمی با شش محور پژوهش ، ادبیات ، ایفای نقش در زبان انگلیسی ، فعالیت‌های آزمایشگاهی ، بازارچه و دست‌سازه در دبیرستان های دوره اول متوسطه استان برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار