177906
۰۴ مهر ۱۳۹۷
سازمان ملل اعلام کرد؛

هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد ده میلیون کودک یمنی دیگر در صورت عدم تغییر اوضاع تا پایان سال جاری با شرایط پیش گرسنگی روبه رو خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، سازمان ملل اعلام کرد هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می میرد.

سازمان ملل متحد از کشورها و موسسات حمایت گر خواست حمایت های مالی خود را افزایش و بزرگ ترین عملیات بشردوستانه این سازمان را در یمن پوشش دهند.
لیز گراندی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در پایان نشستی که در سطح مقامات عالی رتبه در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد هشدار داد ده میلیون کودک یمنی دیگر در صورت عدم تغییر اوضاع تا پایان سال جاری با شرایط پیش گرسنگی روبه رو خواهند شد.

او در این نشست خاطرنشان کرد سه چهارم جمعیت یمن به یکی از انواع کمک و حمایت نیاز دارند و در هر ده دقیقه دست کم یک کودک بر اثر پیامدهای جنگ می میرد.

مارک لوکوک نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امدادرسانی اضطراری نیز گفت اوضاع انسانی در یمن به سطح بسیار خطرناکی رسیده است. او (از حاضران در نشست) خواست تا زمان حصول پیشرفت هایی در روند سیاسی ،منابعی را برای پوشش دهی عملیات بشردوستانه اختصاص دهند تا رنج ملت یمن ادامه پیدا نکند.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار