موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
177809
۰۴ مهر ۱۳۹۷

«اکثر تصویرسازان بیکارند»

یک هنرمند تصویرگر گفت: می‌توان گفت اکثر تصویرسازان عملا بیکارند یا در نهایت یک بار در سال موقعیت کاری مثلا تصویرسازی کتاب کودک به آن‌ها پیشنهاد می‌شود؛ در صورتی که تصویرسازی صرفا به کودکان ختم نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سمیرا صداقت اظهار کرد: تصویرسازی یکی از زیر مجموعه‌های نقاشی است و با مفهوم پیش می‌رود نه اتفاق و تا متن یا پیش‌زمینه نباشد کار تصویرسازی شکل نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از محدودیت کاربرد این هنر در استان بیان کرد: کار تصویرسازی می‌تواند حتی در فضاهای شهری بسیار کاربردی باشد ولی متاسفانه در تبریز شاهد گستردگی اینچنینی نیستیم.

این هنرمند تصویرگر که به تازگی نمایشگاهی انفرادی برگرفته از اشعار گروس عبدالملکیان برگزار کرده است، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید توسط مدارس و از کودکی آغاز شود گفت: نباید در محیط‌های آموزشی ارزش دروس هنری پایین‌تر از سایر دروس شمرده شود و تا درک واقعی هنر به کودک آموزش داده نشود، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

 

صداقت همچنین گفت: اگر در دانشگاه بخش کارآفرینی قوی باشد تا بین محیط کار و فضای آکادمیک ارتباط برقرار کند، به توانمند شدن هنرمندان کم‌تجربه کمک بزرگی می‌کند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار