موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17530
۰۷ خرداد ۱۳۹۶

برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن

برگزاری کارگاه‌های هنری کتاب‌سازی، نقاشی دیواری، نقاشی رومیزی، خوشنویسی، کلاژ، طرح‌های تزیینی اطراف آیه‌های قرآن و شن و ماسه‌های رنگی ازجمله برنامه‌های ما برای گروه سنی کودک است که اغلب آنها برای نخستین بار اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس، جلیل صادقی‌زاده درباره کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: امسال تلاش کردیم برنامه‌هایی را مبتنی بر شعار این دوره نمایشگاه یعنی «قرآن، اخلاق و زندگی» اجرا کنیم تا ضمن اینکه سرگرم‌کننده باشد محتوای لازم و پیام‌های موردنظر را نیز به کودکان و نوجوانان منتقل کند. به این منظور فعالیت‌های مختلفی را به‌صورت مجزا در بخش کودک و بخش نوجوان طراحی کرده‌ایم. بر این اساس تقاضا کردیم نسبت به سال گذشته که هزار و 700 مترمربع فضا به این بخش از نمایشگاه اختصاص داده شده بود 800 متر مربع دیگر نیز به آن اضافه شود.

مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره برنامه‌های بخش کودک توضیح داد: برگزاری کارگاه‌های هنری کتاب‌سازی، نقاشی دیواری، نقاشی رومیزی، خوشنویسی، کلاژ، طرح‌های تزیینی اطراف آیه‌های قرآن و شن و ماسه‌های رنگی ازجمله برنامه‌های ما برای گروه سنی کودک است که اغلب آنها برای نخستین بار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های محتوایی و مسابقات ویژه‌ای مانند خلق تابلوهای کاشی و سفال، پازل‌های مکعبی، هوش قرآنی درباره حیوانات و میوه‌های قرآن کریم، صندوقچه اسرار قرآنی با 25 صندوق کوچک، مسابقه گروهی درباره حیوانات قرآنی و اجرای نمایش قصص قرآنی توسط گروه نمایش از دیگر برنامه‌های ما در بخش کودک نمایشگاه قرآن است.

صادقی‌زاده اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم برنامه‌ها به‌گونه‌ای برگزار شود که ارتباط و تعاملی بین کودکان و مطالعه و کتابخوانی برگزار شود به صورت غیرمستقیم در اجرای اغلب برنامه‌ها موضوع کتابخوانی را مدنظر قرار داده‌ایم.

صادقی درباره برنامه‌های بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم نیز اظهار کرد: امسال در بخش نوجوان تلاش کرده‌ایم از برنامه‌های نرم‌افزاری و رایانه‌ای بهره بیشتری بگیریم و خلاقیت‌های قرآنی را در این بخش مدنظر قرار دهیم تا برای بچه‌ها جذابیت خاصی داشته باشد. از جمله این برنامه‌ها هنر رقومی قرآن کریم است که در قالب برنامه‌ای روی گوشی‌های موبایل بچه‌ها نصب می‌شود و آنها می‌توانند با عکس‌هایی که می‌گیرند کارتن و انیمیشن تولید کنند.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار مسابقاتی به‌منظور استعدادیابی و آفرینش هنری با موضوع قرآن و قصه‌های قرآنی در کمیته کودک و نوجوان این نمایشگاه اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توانم به «7 دقیقه تدبیر»، «راز و رمز»، «خورشید انتظار»، «پازل حیوانات» و «مسابقه قصه، قرآن، نقاشی» اشاره کنم.

به گفته مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امسال سه مسابقه و کارگاه  با موضوع‌های «تصویرسازی قصص قرآنی»، «عکاسی حرفه‌ای با موضوع قرآن در سطح نمایشگاه» و «قطعه، نثر ادبی و خاطره» را برای نوجوانان در قالب جشنواره برگزار می‌شود و روزانه سه کارشناس در حوزه‌های ادبیات، تجسمی و عکاسی حضور دارند و به ارایه مشاوره به نوجوانان علاقه‌مند خواهند پرداخت.

وی افزود: آثار دریافت شده پس از پایان نمایشگاه، مورد بررسی هیات داوران قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده طی مراسمی جوایز خود را از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول، درباره تاثیر نمایشگاه قرآن در گرایش بچه‌ها به مطالعه قرآن کریم و آثار دینی بیان کرد: مسلما هر کاری که خوب انجام شود و رضایت مخاطب‌ها را دربرداشته باشد سبب می‌شود متولیان نیز به اهداف‌شان نزدیک شوند. ما می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان داشته باشیم و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم. در نتیجه تلاش می‌کنیم در قالب این برنامه‌ها، آنها را با راز و رمزهای نهفته در قرآن و کتاب‌های دینی و اهمیت مطالعه و کتابخوانی و تاثیر مثبت آن در زندگی آشنا و علاقه‌مند کنیم.

صادقی‌زاده هدف عمده کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را جلب رضایت و نظر کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: باید سطح نمایشگاه و همچنین برنامه‌های ارایه شده در آن به‌گونه‌ای باشد که رضایت کامل کودکان و نوجوانان را در پی داشته باشد به‌طوری که بچه‌ها والدین خود را مجبور کنند که دوباره آنها را به نمایشگاه بیاورند  یا مشتاقانه در انتظار برگزاری نمایشگاه قرآن در سال‌های بعد باشند.

منبع : ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار