174969
۱۸ شهریور ۱۳۹۷

پیداشدن جنازه نوجوان درگزی در آبهای تفرجگاه چهلمیر+ تصاویر

جسد بی‌جان یک نوجوان درگزی حوالی ساعت ۲۲ دیشب در آبهای تفرجگاه چهلمیر پیدا شد.

به گزارش کودک پرس ، حسین اصلاحی از پیدا شدن جنازه یکی از همشهریان درگزی مقارن ساعت 22 روز جمعه مورخ 16 شهریور سال جاری در آبهای تفرجگاه چهلمیر خبر داد و گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات فراوان اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر وجود خطر غرق شدن در آبهای این تفرجگاه، امروز عده ای از افراد اقدام به شنا در منطقه ممنوعه کردند.

وی افزود: این جوان که اهل روستاهای اطراف تفرجگاه چهلمیر بود، تقریبا 14 سال سن داشت و به همراه بستگان خود برای شنا کردن به گود ترین قسمت آبهای چهلمیر آمده بود؛ طبق گفته شاهدان، نامبرده به داخل آب شیرجه زده و دیگر بالا نیامده است.
رئیس اداره محیط زیست درگز گفت: هنوز علت قطعی حادثه مشخص نشده اما آنچه که از مشاهدات بر می آید بی احتیاطی و سهل انگاری افراد در این قضیه واضح و مشخص است؛ چرا که علاوه بر وجود تابلوهای هشدار دهنده در طول تفرجگاه، در پشت بلیط های ورودی هم اخطار شنا کردن ممنوع درج شده است.
اصلاحی تشریح کرد: حجم زیاد آب ورودی به استخر از یک سو و از سوی دیگر صعب العبور بودن مسیر دسترسی به استخر و عدم امکان ورود خودروهای امدادی از سوی دیگر، قدرت مانور نیروها را گرفته و عملیات نجات را غیر ممکن کرده بود.
وی اظهار کرد: تنها راه باقی مانده برای نجات فرد غرق شده خالی کردن آب استخر بود که با تلاش نیروهای امدادی و افراد حاضر در صحنه، مسیر آب از بالا دست منحرف و کل آب گودال توسط پمپ های مکش خالی شد.
 رئیس اداره محیط زیست درگز تبیین کرد: در پایان این عملیات که تقریبا 5 ساعت به طول انجامید، جسد بی جان این همشهری درگزی در بستر رودخانه که تقریبا 7 متر عمق داشت پیدا شد.
خلیل پاریاب با تاکید بر این نکته که حداکثر زمان زنده ماندن یک فرد معمولی در آب حدود 10 دقیقه است به خبرنگار ما گفت: این نوجوان حدود 5 ساعت در آبهای سرد چهلمیر محبوس بوده و هیچ راهی برای زنده ماندن او وجود نداشت.
رئیس شبکه بهداشت درگز عنوان کرد: آب رودخانه چهلمیر به اندازه ای سرد بود که حتی نجات غریق های آموزش دیده هم توان جستجوی طولانی مدت در آبها را نداشتند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از پایان عملیات جستجو، جنازه به سردخانه منتقل شد و علت حادثه در دست بررسی است؛ انجام کالبد شکافی منوط به اعلام نظر دادستانی محترم شهرستان است.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار