174827
۱۷ شهریور ۱۳۹۷
با حضور در جشنواره کودک و نوجوان؛

تعبیر فیلمساز فرانسوی از جشنواره کودک و نوجوان در ایران

امیل گینو، تهیه کننده و فیلمساز فرانسوی با حضور در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان این رویداد فرهنگی در ایران را فرصتی مهم برای سینمای ایران دانست.

به گزارش کودک پرس ، امیل گینو، فیلمساز فرانسوی که در پایان تحصیلات دانشگاهی خود دو انیمیشن کوتاه ساخته است، گفت فیلمش با عنوان «Dark Dark Woods»  که به جشنواره فیلم گیفون در ایتالیا نیز راه یافته است، می تواند موردتوجه قرار گیرد  این فیلم کوتاه در مورد یک شاهزاده خانم جوان است که برای انجام درست و مناسب همه کارها بسیار استرس دارد و این استرس در طول فیلم به تدریج افزایش می‌یابد تا جایی که به مرز نهایی خود می‌رسد؛ پس از این، وی تلاش می‌کند با صحبت کردن با هیولاها و لذت بردن از لحظاتش در قصر، خوش بگذراند و کمتر زندگی را سخت بگیرددر ادامه به گزیده ای از این مصاحبه می‌پردازیم.

 

سینمای کودکان و نوجوانان در کشور شما چه جایگاهی دارد؟

این صنعت در کشور ما پیشرفت بسیاری چشمگیری داشته است. ما در فرانسه از حیث صنعت سینما، به اندازه کافی خوش شانس هستیم چرا که زیر ساخت های لازم برای ساخت فیلم ها و انیمیشن ها را در اختیار داریم.

به سینمای کودکان و نوجوانان ایران و به طور کلی سینمای ایران چقدر آشنایی دارید ؟

تا به حال چند فیلم و انیمیشن ایران دیده‌ام اما تاکنون فیلمی در رابطه با جوانان ندیدم؛ بنابراین اطلاعات کافی در این زمینه ندارم.

وضعیت سینمای ایران را در جهان چگونه ارزیابی می کنید؟

سوال سختی است، باید گفت از لحاظ کیفیت به خوبی شناخته شده است و امروزه شاهد حضور چندین فیلم ایرانی در جشنواره‌های جهانی مهم هستیم. به نظر من سینمای کودکان نقشی کلیدی را در این باره ایفا می‌کند و من به همین دلیل برای کودکان فیلم می‌سازم.

دلیل انتخاب شما برای انتخاب این موضوع برای انیمیشن تان چیست؟

من فکر می کنم بسیار مهم است که به کودکان یادآور شویم که آنها فقط کودک هستند و مجبور نیستند تمامی انتظارات والدین و جامعه را برآورده کنند. همچنین می‌خواستم بچه‌ها با جنگل های سحرآمیز و محیط جادویی آن سرگرم شوند و به این دلایل این انیمیشن را ساختم.

سینما چقدر در آماده کردن کودکان و جوانان به عنوان بزرگسالان آینده مؤثر است؟

به نظر من سینما در این رابطه نقش کلیدی ایفا می‌کند و دلیل من برای ساختن فیلم کودک نیز همین است. اگر از شخصیت‌های اصلی در فیلم‌ها استفاده شود کودکان تشویق می‌شوند که از آنها الگوبرداری کنند و حتی بهتر از آن‌ها عمل کنند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار