174570
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
با معرفی برترین‌ها؛

جشنواره نوجوان سالم در شیراز به کار خود پایان داد

هفتمین جشنواره سراسری نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل آموزش و پرورش فارس ظهر امروز در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری نوجوان سالم اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده در یک بازده زمانی 10 ساله، شیوع مصرف دخانیات رشد 8 درصدی را در کشور داشته است.

علی عسکر نجفی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده از هر 10 نفر مبتلا به سرطان در دنیا 9 نفر بر اثر مصرف دخانیات به انواع سرطان‌ها به‌ویژه معده و خون مبتلا می‌شوند ودراین مورد سیگاری‌ها 2 تا 6 برابر نسبت به دیگر افراد در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: سیگار یکی از پرمصرف‌ترین مواد در دنیا و کشور است و روزانه 3 میلیارد تومان برای مصرف‌کننده و نیز دو و نیم برابر این میزان برای درمان هزینه دارد.

 نجفی تصریح کرد: مناسب‌ترین مکان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مدارس هستند که با افزایش آگاهی دانش‌آموزان، معلمان، والدین و مشاوران گامی مؤثر در کاهش معضل‌های اجتماعی را برای جامعه هدف به دنبال دارند.

 

 وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پرخاشگری، گرایش به مصرف دخانیات، مواد مخدر مهم‌ترین محور و رویکرد هفتمین جشنواره نوجوان سالم است، افزود: با برپایی چنین جشنواره‌هایی سطح آگاهی را در میان نوجوانان، جوانان ونیز معلمان افزایش می‌دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بیان داشت: در این جشنواره بیش از 52 هزار نفر حضور داشتند که 46 هزار اثر در حوزه فیلم، تئاتر، نقاشی، روزنامه‌ دیواری، نرم‌افزار و مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از داوری آثار برتر برگزیده شدند.

 

 50 درصد مدارس زیرپوشش آموزش‌های خود مراقبتی

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه این نشست اظهار داشت: نزدیک به 50 درصد مدارس کشور زیرپوشش آموزش‌های خود مراقبتی از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند ودراین راستا کتاب راهنمای پیشگیری از اعتیاد در مدارس توزیع‌شده است.

نادر منصور کیایی خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون دانش‌آموز، والدین و معلمان زیرپوشش آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های پرخطر قرار گرفته و برگزاری نمایشگاه سیار، خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه 20 عنوان طرح از دیگر فعالیت‌های دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش رو ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش‌وپرورش با برپایی دوره‌های آموزشی در بیش از 60 درصد از مدارس اقدام به توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و معلمان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌کند.

 

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: هفتمین جشنواره سراسری نوجوان سالم در دوره نخست با 3 هزار اثر ودراین دوره به 500 هزار اثر افزایش‌یافته که نشان از اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کیایی اضافه کرد: به‌زودی کانون همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور دانش‌آموزان، والدین و معلمان در مدارس راه‌اندازی شده و اجرایی شدن این طرح گامی مؤثر در کاهش آسیب‌ها و معضل اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه پایین بودن نرخ پوشش فعالیت‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به حمایت سایر دستگاه‌ها و متولیان دارد، افزود: آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به برطرف کردن این معضل نیست و نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه قضائیه، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی است.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار