موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174511
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

تجلیل به یادماندنی از پدیدآورندگان انیمیشن‌ اسطوره‌های ایرانی

تجلیل از خالقان انیمیشن‌هایی که اسطوره‌های ایرانی و دینی را در دنیای کودکان و بزرگسالان جاودانه ساختند، در کارنامه جشنواره کودکان و نوجوان ثبت شد.

به گزارش کودک پرس ، تجلیل از خالقان انیمیشن‌هایی که اسطوره‌های ایرانی را در دنیای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان جاودانه ساختند، در کارنامه سی و یکمین جشنواره کودکان و نوجوان ثبت شد.

کیانوش و داریوش دالوند دو برادری هستند که در زمینه انیمیشن سالهاست فعالیت دارند یکی بیشتر در زمینه کارگرانی فعال است و دیگری تهیه‌کنندگی. حالا هر دو برادر دست در دست هم به سینما فلسطین آمده‌اند جایی که هنرمندان، مسئولان و مردم علاقه‌مند حضور دارند، گویی حضور رستم و سهرابِ فردوسی نیز در سینما فلسطین حس می‌شود و از دل تاریخ سربرآورده‌اند تا یادآور پهلوانی، بزرگمردی و شجاعت برای مردم این دوره از زمان باشند و بار دیگر تصویرگر سرانجام غرور، کبر و یا فروتنی در ذهن کودکان این خطه باشند.

تصویری از کربلا و واقعه عظیم عاشورا در «ناسور» 

«ناسور» هدیه دیگری از تجربه سال‌های سال این دو برادر به مردمانی است که سال‌هاست عشق به اهل بیت، چراغ راه زندگی آنها بوده است، ناسور تصویری از کربلا و واقعه عظیم عاشورا در قالب زیبای انیمیشن در چشم تاریخ تصویر می‌کند تا گونه‌ای دیگر از محبت این مردم از هر قشر و طایفه‌ ای را به سالار شهیدان را به نمایش بگذارد.

همین همدلی‌های کوچک است که مررم را به سینما فلسطین می‌کشاند تا از پدیدآورندگان انیمیشن‌های زیبای ایرانی اسلامی تجلیل کنند.

دالوند: قول دادیم روابط خانوادگی بر کارهای ما تاثیر نگذارد

در این مراسم کیانوش دالوند با بیان اینکه با سه برادر دیگرش در کارها همکاری می‌کنند، ابراز داشت: از همان ابتدا به هم قول دادیم که روابط خانوادگی بر کارهای ما تاثیر نگذارد و با وجود اختلاف سلیقه‌ها کار خود را به خوبی پش بردیم.

وی با بیان اینکه ما نمایندگانی از جمع دوستانه همکارانی هستیم که ۲۰ سال است در کنار یکدیگر به ساخت انیمیشن می‌پردازیم، ابراز داشت: برای ماندگاری در کار انیمیشن باید به تمامی اطلاعات و روش‌های جدید در این دنیا آشنا باشیم و بر این اساس به روز بودن اساس کار ساخت پونمایی را شکل می‌دهد.

تاسیس واحد پژوهشی – توسعه در زمینه ساخت انیمیشن

این کارگردان انیمیشن  ادامه داد: با توجه به این موضوع یک واحد پژوهشی – توسعه تاسیس کرده‌ایم تا با بررسی نقاط ضعف و قوت خود  بتوانیم در زمینه ساخت انیمشین کار خود را ارتقا می‌دهیم.

وی تاکید کرد: با وجد اینکه انیمیشن در کشور ما تاحدودی نوپا محسوب می‌شود، هنزمندان کشور ما رشد بسیاری خوبی در طول سالیان اخیر در این هنر داشته‌اند و انیمیشن‌های بسیار با کیفیت و قابل عرضه در عرصه بین‌المللی داشته‌ایم.

هنرمندان ایرانی در زمینه ساخت انیمیشن برای بزرگسالان نیز وارد عمل شوند

دالوند با تاکید بر اینکه باید این تفکر را رواج دهیم که انیمیشن مختص کودکان نیست، گفت: باید  هنرمندان در زمینه ساخت انیمیشن برای سنین خاص یا بزرگسالان نیز وارد عمل شوند همانگونه که در تمام دنیا و ژاپن که از کشورهای موفق در زمینه ساخت پویانمایی است این رویه وجود دارد و درست همانند فیلم‌های سینمایی برای همه سنین انیمیشن ساخته می‌شود.

تزئین قاب تصویر برادران دالوند با امضای هنرمندان

در این مراس کیانوش دالوند که بیشتر در زمینه تهیه کندگی فعالیت داشته است نیز سخنانی در ارتباط با لزوم توجه به بازار انیمیشن، سبک خاص انیمیشن‌های ایرانی و حرکت متحدانه هنرمندان این عرصه اشاره کرد.

در پایان مراسم همچون دیگر نشست‌های بزرگداشت هنرمندان در جشنواره کودک و نوجوانان، هنرمندان به رسم یادگار قاب تصویر برادران دالوند را با امضای خود تزئین کردند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار